محتواهای چت بات های هوش مصنوعی واترمارک می شوند!

محتواهای چت بات های هوش مصنوعی واترمارک می شوند!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

کاخ سفید اعلام کرد شرکت های سازنده چت بات های هوش مصنوعی مانند OpenAI، Google و دیگران متعهد شدند محتواهای خود را واترمارک(علامت گذاری) کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ جوبایدن رئیس جمهور روز جمعه اعلام کرد که شرکت های فعال در صنعت هوش مصنوعی مانند OpenAI، Alphabet (GOOGL.O) و Meta Platforms (META.O) برای برقراری امنیت بیشتر در این صنعت داوطلبانه حاضر شدند مطالب محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را علامت گذاری کنند. بایدن در ادامه گفت: «این اقدامات یک حرکت روی به جلو است اما، نباید تا همین اندازه راضی شویم.» او در یکی از جلسات کاخ سفید به نگرانی‌های فزاینده در مورد خطرات مخرب هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: «ما باید نسبت به تاثیر منفی فناوری‌های نوظهور AI بر روی دموکراسی ایالات متحده هوشیار باشیم.»

علاوه بر شرکت های نام برده شده، شرکت های دیگری مانند Anthropic، Inflection، Amazon.com (AMZN.O) و مایکروسافت (MSFT.O) نیز متعهد شدند که سیستم‌های خود را قبل از انتشار عمومی به‌طور کامل آزمایش کنند و راهکارهای خود را درباره نحوه کاهش خطرات و سرمایه‌گذاری در بخش امنیت سایبری با سازمان ها و شرکت های دیگر به اشتراک بگذارند.

اقدامات جدید می تواند یک پیروزی بزرگ برای دولت آمریکا محسوب شود. مایکروسافت روز جمعه با انتشار یک پست وبلاگی گفت: “ما از رهبری رئیس جمهور در گرد هم آوردن فعالان صنعت فناوری به منظور سازماندهی هوش مصنوعی در جهت منافع عمومی استقبال می کنیم.”

اولین بار هوش مصنوعی مولد ChatGPT در سال گذشته توانست با ایجاد محتواهای انسان گونه توجه کاربران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کند. با همه گیری سریع این فناوری، قانونگذاران سراسر جهان شروع به بررسی نحوه کاهش خطرات فناوری جدید در بخش اقتصاد و امنیت ملی کردند. البته تا این لحظه، اتحادیه اروپا با تنظیم لایحه پیش نویس هوش مصنوعی از آمریکا جلوتر است. طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، چت بات هایی نظیر ChatGPT باید محتواهای تولید شده خود را اعلام کنند. این کار می تواند به تشخیص تصاویر جعلی از واقعی و جلوگیری از نشر محتواهای غیرقانونی کمک زیادی کند.

طبق ادعای سناتور چاک شومر، اکثریت سنای ایالات متحده در ژوئن گذشته خواستار تصویب سریع تر«قانون جامع» در بخش هوش مصنوعی شدند. کنگره نمایندگان نیز در حال بررسی لایحه ای است که تبلیغات سیاسی را ملزم می کند منبع اصلی تصاویر یا محتواهای خود را اعلام کنند.

بایدن روز جمعه در کاخ سفید میزبان مدیران هفت شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی بود. او در حاشیه این جلسه گفت:”مثل روز روشن است که ما در طول 10 سال آینده، شاهد تغییرات زیادی نسبت به 50 سال گذشته در بخش فناوری خواهیم بود.” به عنوان اولین اقدام، این هفت شرکت متعهد به “واترمارک کردن” همه نوع اشکال محتوا از متن و تصاویر گرفته تا فایل‌های صوتی و ویدئویی تولید شده توسط هوش مصنوعی شدند.

شیوه واترمارک یک روش مرسوم در بخش انتشار محتواست. این ویژگی تشخیص تصاویر یا صداهای جعلی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. اما هنوز معلوم نیست این واترمارک ها قرار است چگونه در محتواها نمایش داده شود. آنها علاوه براین، متعهد به حفاظت از حریم خصوصی کاربران و دوری از هرگونه تبعیض شدند.

دیدگاه خود را بنویسید

دو + ده =