راز زره جنگی 3500 ساله سربازان تروا برملا شد!

راز زره جنگی 3500 ساله سربازان تروا برملا شد!

آخرین بروز رسانی: 9 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

زره‌ای از عصر برنز، که یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های شناخته شده‌است، سرانجام پس از حدود ۳۵۰۰ سال کارایی خود را به اثبات رساند.

 این زره در سال ۱۹۶۰ پس از خنثی سازی عملیات دزدی به یک آرامگاه مجلل در یک محوطه باستان‌شناسی نزدیک به روستای دندرا در جنوب یونان کشف شد.

تا قبل از این باستان شناسان تصور می کردند زره 3500 ساله معروف دندرا که قدمت آن به عصر برنز در اروپا بر می گردد یکی از قدیمی ترین زره های کشف شده در طول تاریخ بشر باشد. از زمان کشف این زره حدود 60 سال می گذرد. اما در طول این سال ها سئوالات زیادی در مورد این زره بی پاسخ مانده است.

این زره به طور کامل سالم بود و به نظر بادوام می آمد، اما آزمایش های اولیه روی نمونه های مشابه نشان داد که برای استفاده در نبردهای طولانی مناسب نیست. باستان شناسان نمی دانستند این زره یک زره تشریفاتی بود یا فقط به سربازانی تعلق داشت که ارابه های جنگی را می راندند!! نتایج بررسی این مطالعه به آنها نشان داد که این یک زره تشریفاتی نیست.

یک تیم 13 نفره از نیروی دریایی یونان تصمیم گرفتند که زرهپوش معروف را در یک میدان جنگی شبیه سازی شده آزمایش کنند. نتایج این آزمایش به آنها نشان داد که این زره جنگی می تواند در برابر شرایط سخت میدان نبرد دوام بیاورد. آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنگ و تاکتیک‌های جنگی یونان باستان، به سراغ ترجمه «ایلیاد» رفتند. شعری طولانی درباره‌ی بخش‌های پایانی جنگ تروا که حدود ۱۳۰۰ تا ۱۲۰۰ قبل از میلاد مسیح رخ داده بود.”از آنجایی که هیچ گزارش یا توصیف تاریخی از اواخر عصر برنز یونان در مورد گستره و کاربرد زره‌هایی به سبک زره دندرا باقی نمانده است، محققان از حماسه هومر، ایلیاد، که روایتگر ۱۰ روز از جنگ ترواست، روی آوردند.”

م تحقیقاتی متن حماسه هومر را تجزیه و تحلیل کردند تا جزئیات بیشتری از محیط‌های میدان نبرد، مدت زمان معمول نبردهای جنگ تروا، خوراک و نوشیدنی مورد استفاده سربازان، انواع مانورها، تکنیک‌های مبارزه و سلاح‌هایی که به طور معمول استفاده می‌شد را کسب کنند.”

آنها این یافته‌ها در مرحله بعد با داده‌های منتشر شده رسوب‌شناسی و زمین شناسی زمین (مطالعه رسوبات و شکل زمین) ترکیب کردند که نشان می‌دهد نبردهای نهایی جنگ تروا در منطقه‌ای به وسعت ۴ کیلومتر مربع (۱.۵ مایل مربع) از دشت‌های باتلاقی در نزدیکی رودخانه اسکاماندر که شهر تروا را احاطه کرده بود، رخ داده است.”

محققان بر اساس روایت‌های نبردهای تروا تخمین زدند که جنگجویان در اواخر این جنگ احتمالا در دمای ۲۴ تا ۲۹ درجه سانتیگراد (۷۵ تا ۸۴ درجه فارنهایت) و با رطوبت نسبی ۷۰ تا ۸۵ درصد مبارزه می‌کردند. عملیات روزانه ارتش به احتمال زیاد پس از صرف صبحانه‌ای معمولی شامل نان خشک، پنیر بز، زیتون و شراب قرمز، ۱۱ ساعت طول کشید.

بر اساس روایت‌های جنگ تروا، تیم تحقیق دریافت که طرف‌های درگیر مدام به هم حمله و عقب‌نشینی می‌کردند تا برای حمله بعدی تجدید قوا کنند. این شیوه جنگی امروزه به عنوان تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) نامیده می شود.”به گفته‌ی آندریاس فلوریس، متخصص فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تسالی یونان، هدف از تمام این کارها شبیه‌سازی فعالیت‌های روزانه‌ی جنگجویان در اواخر عصر برنز بود. در نهایت، تیم تحقیق به لطف تلاش‌های طاقت‌فرسای تفنگداران دریایی با زره‌های شبیه‌سازی‌شده‌ی دندرا، دریافتند که این زره توانایی مبارزه سربازان را محدود نمی‌کرده و به آنها فشار زیادی وارد نمی شده است.”

 

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

دو + 17 =