سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری اینتل در اسرائیل فاش شد!

سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری اینتل در اسرائیل فاش شد!

آخرین بروز رسانی: 29 خرداد 1402توسط برچسب‌ها: , ,

نخست وزیر اسرائیل از سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری اینتل در اسرائیل خبر داد!

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیروز اعلام کرد که اینتل به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان تراشه جهان قصد دارد برای احداث یک کارخانه جدید در این کشور مبلغ 25 میلیون دلار سرمایه گذاری کند. این بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در طول تاریخ این کشور به حساب می آید.

طبق اطلاعیه وزارت دارایی اسرائیل، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده این کارخانه با نام Kiryat Gat قرار است تا سال 2027 افتتاح شود. این کارخانه با استخدام هزاران نفر به احتمال زیاد حداقل تا سال 2035 به صورت رسمی وارد چرخه صنعت خواهد شد. براساس این قرارداد، سهم اینتل از پرداخت مالیات 7.5 درصد خواهد بود.

Intel ادعا می کند در طول پنج دهه فعالیت در اسرائیل، به بزرگ‌ترین کارفرما و صادرکننده بخش خصوصی در صنعت الکترونیک و اطلاعات این کشور تبدیل شده است. در سال 2017، اینتل شرکت اسرائیلی Mobileye Global Inc (MBLY.O) را که یکی از سازندگان سیستم‌های دستیار راننده در جهان است، با قیمت 15 میلیارد دلار خریداری کرد. شرکت آمریکایی سال گذشته سهام شرکت Mobileye را به صورت عمومی عرضه کرد.

نتانیاهو با اعلام این توافق در یک مصاحبه تلویزیونی، قرارداد 90 میلیارد شیکل (25 میلیارد دلار) را بزرگ ترین سرمایه گذاری خارجی و مهم ترین دستاور دولت در طول تاریخ اسرائیل دانست. اینتل در بیانیه‌ خود نیز اعلام کرد:« کارخانه اسرائیلی جدید می تواند نقش مهمی در موفقیت جهانی این شرکت ایفا کند.» در ادامه این بیانیه آمده است: “قصد ما برای گسترش ظرفیت تولید در اسرائیل تامین نیازهای آینده ما به تراشه است. ما از حمایت مستمر دولت اسرائیل قدردانی می کنیم.”

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

بیست − 17 =