آمار افسردگی در آمریکا سال 2022

آمار افسردگی در آمریکا سال 2022

آخرین بروز رسانی: 8 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

محققان دانشگاه نیویورک و دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا، در مطالعه ای که به تازگی انجام داده اند دریافتند، آمار افسردگی در آمریکا همچنان رو به افزایش است. بر اساس این آمار، از هر 10 آمریکای یک نفر به افسردگی مبتلا می شود.

شیوع گسترده افسردگی بین نوجوانان و جوانان آمریکایی

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر؛ محققان دانشگاه نیویورک و دانشگاه کلمبیا در بررسی های خود متوجه شدند، آمار افراد مبتلا به افسردگی در این کشور رو به افزایش است. در مجموع، یک نفر از هر ده آمریکایی و یک نفر از هر پنج نوجوان و جوان این کشور اعلام کردند که، در 12 ماه گذشته از سال 2020 بیماری افسردگی را تجربه کرده اند. نتایج این مطالعه به تازگی در مجله آمریکایی طب پیشگیری منتشر شده است.

تحقیقاتی نیز در سال های 2015 تا 2020 با هدف میزان مصرف مواد مخدر در بین افراد 12 سال به بالا، در آمریکا صورت گرفت. افسردگی اساسی شایع ترین اختلال روانی در ایالات متحده و مهم ترین علت خودکشی در این کشور به حساب می آید. طبق تحقیقات قبلی، شیوع افسردگی در آمریکایی ها از 6.6 درصد در سال 2005 به 7.3 درصد در سال 2015 افزایش یافته است.

 

رنی دی گفت: «مطالعه ما آمار شیوع افسردگی بین مردم ایالات متحده را تا سال 2020 به روز می کند. این آمار خیلی واضح افزایش فزاینده افسردگی در بین مردم را در سال های 2015 تا 2019 نشان می دهد. این آمار، حتی قبل از شروع همه گیری در ایالات متحده تشدید شده بود. دکتر گودین، استاد راهنمای گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت عمومی میلمن کلمبیا و استاد اپیدمیولوژی دانشگاه نیویورک، گفت: «این روند صعودی از وقوع یک بحران در بخش بهداشت عمومی خبر می دهد. عوامل مختلفی در آن نقش دارد مانند عدم ارائه خدمات عمومی عادلانه برای درمان همه اقشار مردم.»

در سال 2020، 9 درصد از آمریکایی های 12 سال و حتی بالاتر حداقل در طول یک سال گذشته، یک دوره افسردگی شدید را تجربه کردند. افسردگی در بین جوانان 18 تا 25 ساله کمی بیش از 17 درصد و در نوجوانان 12 تا 17 ساله تا 16.9 درصد شایع تر بود. افسردگی میان نوجوانان و جوانان با شیب تندتری ادامه دارد. محققان متوجه شدند این بیماری، در همه گروه های جنسیتی از هر نژادی وملیتی، با هر درآمد و تحصیلی روند افزایشی داشته است. با این حال، شیوع افسردگی در میان بزرگسالان 35 سال و بالاتر همچنان ثابت باقی ماند. به طور کلی، اقدام برای درمان بیماری در این سال ها در پایین ترین سطح بود.

گودوین خاطرنشان کرد: «نتایج ما نشان می دهد که، اکثر نوجوانان مبتلا به افسردگی از سال 2015 تا 2020 نه با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد علائم افسردگی صحبت کردند و نه درمان دارویی دریافت کردند.»

شیوع افسردگی در میان افراد سفیدپوست غیر اسپانیایی تبار بیشتر از بقیه بود. همچنین افسردگی در بین زنان نسبت به مردان و در میان بزرگسالانی که ازدواج نکرده بودند، بالاتر از بقیه است. از نظر سطح درآمد نیز، افسردگی از سال 2015 تا 2019 در میان افراد کم درآمد شیوع بیشتر به نظر می رسید.

گودوین می‌گوید: «ابتلا به افسردگی و عدم درمان آن در بین نوجوانان و جوانان مشکل‌ساز خواهد شد، زیرا افسردگی درمان‌نشده در اوایل زندگی، باعث ایجاد مشکلات دیگر در سلامت روان می شود». پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت همه‌گیری افسردگی هنوز مشخص نیست، اما این تخمین‌ها می تواند نقطه شروع اندازه گیری میزان تأثیرگذاری این بیماری بر سلامت روان به حساب بیاید. برای جلوگیری از بروز یک فاجعه دیگر، برگزاری کمپین‌های گروهی در جامعه که کمک‌، پیشگیری و آموزش عمومی را در مورد افسردگی ترویج می‌کنند، بسیار ضروری خواهد بود.»

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

15 + بیست =