تحقیقات کاخ سفید در خصوص اثرات منفی هوش مصنوعی بر کارگران!

تحقیقات کاخ سفید در خصوص اثرات منفی هوش مصنوعی بر کارگران!

آخرین بروز رسانی: 3 خرداد 1402توسط برچسب‌ها: ,

کاخ سفید تحقیقات خود را در مورد اثرات منفی که هوش مصنوعی می تواند بر زندگی کارگران آمریکایی داشته باشد، آغاز کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ کاخ سفید قصد دارد از کارگران در مورد نحوه استفاده کارفرمایانشان از هوش مصنوعی، پرس و جو کند. هدف دولت فدرال ایالات متحده از انجام این تحقیق، هدایت درست سرمایه گذاری ها در فناوری جدید است. کارشناسان معتقدند فناوری AI می تواند ماهیت کارها را تغییر دهد.

در همین راستا، کاخ سفید می خواهد یک جلسه استماع با حضور نمایندگان جامعه کارگری برگزار کند تا ببیند کارفرمایان آن ها چگونه از Ai در کنترل و نظارت نیروهای انسانی استفاده می کند. در این جلسه قرار است کارشناسان، محققان و سیاستگذاران نیز حضور داشته باشند.

در حال حاضر میلیون ها کاربر از برنامه هایی استفاده می کنند که مجهز به ابزارهای هوش مصنوعی هستند. حامیان این فناوری نوظهور معتقدند فناوری جدید می تواند به تشخیص های پزشکی، نوشتن فیلمنامه، نوشتن لایحه های حقوقی کمک کند و احتمال خطا را به حدقل برساند. اما، مخالفان معتقدند هوش مصنوعی باعث نابودی مشاغل، افزایش کلاهبرداری و انتشار محتواهای نادرست شود.

در این جلسه دولت به بررسی موضوعاتی مانند نقشه راه جدید برای سرمایه‌گذاری فدرال در تحقیقات هوش مصنوعی، درخواست های عمومی در مورد خطرات هوش مصنوعی و ارائه گزارش جدیدی از وزارت آموزش درباره نحوه تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر آموزش، یادگیری و تحقیق می پردازد.

جلسه استماع پس از جلسه جوبایدن با مدیران ارشد فناوری در این ماه که شرکت هایی مانند مایکروسافت (MSFT.O) و گوگل آلفابت (GOOGL.O) نیز در آن شرکت داشتند، برگزار می شود. رئیس جمهور در این جلسه بر لزوم ارائه گزارش های شفاف شرکت ها در زمینه سیستم های هوش مصنوعی و اهمیت ارزیابی چنین محصولاتی تاکید کرد. کاخ سفید نیز در مورد این جلسه گفت بایدن با این فناوری آشنایی دارد و حتی به صورت آزمایشی از آن استفاده کرده است.

اندکی پس از اعلام نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمیته ملی حزب جمهوری خواه ویدئویی از او منتشر کرد که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود. کارشناسان پیش بینی می کنند با گسترش فناوری هوش مصنوعی انتخابات آینده بیشتر از آن در تبلیغات سیاسی خود استفاده می کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × 5 =