آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد انحصارسازی مایکروسافت!

آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد انحصارسازی مایکروسافت!

آخرین بروز رسانی: 30 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

کمیته ضد انحصار سازی اتحادیه اروپا تحقیقات خود را در مورد نحوه ارائه خدمات رایانش ابری مایکروسافت آغاز کرد.

 

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ شش ماه قبل تعدادی از رقبای شرکت آمریکایی مایکروسافت، از این شرکت به اتهام انحصارسازی خدمات ابری شکایت کردند. اتحادیه اروپا نیز در حال حاضر از شاکیان پرونده خواست اطلاعات بیشتری در مورد نحوه دسترسی داده های مشتریان و شیوه های محاسبات ابری مایکروسافت ارائه دهند.

ارائه دهندگان خدمات زیر ساخت ابری در اروپا موسوم به گروه CISPE که شرکت آمازون هم شامل آن می شوند مدعی هستند شرایط قرارداد جدید مایکروسافت در 1 اکتبر می تواند به اکوسیستم رایانش ابری اروپا آسیب برساند. ارائه دهندگان سرویس ابری به تازگی اعلام کردند که کمیسیون اروپا از تمامی شاکیان درخواست کرد جزئیات بیشتری در مورد این قرارداد جهت بررسی ارائه دهند.

یکی از سخنگویان اجرایی اتحادیه اروپا گفت: «این کمیسیون تا این لحظه چندین شکایت در مورد مایکروسافت دریافت کرده است. بیشتر این شکایت ها در مورد خدمات Azure بود. ما طبق روال مشغول بررسی اتهامات هستیم.»

کمیته حقیقت یاب می خواهد اطلاعات دقیق تر درباره تعداد گزارش، دوره درخواست داده ها، فرمت گزارش و اینکه آیا این اطلاعات مستقیم به مایکروسافت یا شرکت شخص ثالث ارسال می شود یا نه! بدست بیاورد. کمیته حداکثر یک هفته به شرکت های رقبا مهلت داد تا به صراحت مشخص کنند کدام بندهای این قرارداد می تواند اکوسیستم خدمات ابری را تهدید کند! بازرسان اتحادیه احتمال می دهند Microsoft این اطلاعات را مستقیم در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

مایکروسافت در طول ده سال گذشته به علت نقض های متعدد قوانین انحصارسازی اتحادیه اروپا به جریمه های سنگینی محکوم شد. هنوز این شرکت نسبت به تصمیم کمیته اظهار نظر نکرده است. طبق گفته یکی از منابع مطلع، این شرکت برای حل این موضوع در حال مذاکره با CISPE است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

ده − 1 =