شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف می شوند!!

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از معافیت های مالیاتی و کمک به اخذ پروژه شرکت های دانش بنیان خبر داد.

فیروز آبادی

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: « ماموریت اصلی این نهاد، ایجاد یک اقتصاد دانش بنیان و پایدار است. ما تا سال 1404 قصد داریم ۲۰ هزار مؤسسه و شرکت دانش‌بنیان راه اندازی کنیم. در سال قبل ما حدود شش هزار و سیصد شرکت تازه تاسیس داشتیم. در طول 11 سال گذشته نیز، در مجموع حدود شش هزار و پانصد شرکت ایجاد شده اند. برای پیشرفت شرکت، ما چاره ای جز حرکت به سمت اقتصادهای دانش بنیان نداریم.»

معاون علمی و فناوری با اشاره به رشد 100 درصدی شرکت های دانش بنیان نسبت به سال 1400 گفت:" برنامه ای که این نهاد به طور جدی آن را دنبال می کند، حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان تازه تاسیس است. ما به آن ها در اخذ پروژه و ورود به بازار کمک خواهیم کرد. این شرکت ها از پرداخت مالیات معاف هستند. امیدواریم این بسته های نشویقی بتواند به تعداد این شرکت ها بیافزاید البته، دولت هم باید در بخش سرمایه گذاری اقدامات لازم را به عمل بیاورد."

طبق گفته فیروز آبادی، ایجاد یک شرکت دانش بنیان به حدود 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد. او در ادامه افزود:"مشکل اصلی کشور تولید نیست، بلکه میزان بهره وری می باشد. به همین علت ما باید از ظرفیت دانش بنیان ها برای حل این مشکل استفاده کنیم."

معاون علم و فناوری در این جلسه به پنج مأموریت این نهاد اشاره کرد: « توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در بستر بنگاه‌های بزرگ، حمایت از توسعه فناوری در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از توسعه اندیشه در اندیشکده‌ها، حمایت از توسعه علم فاخر در بستر دانشگاه‌ها و توسعه کارآفرینی در مراکز رشد.»
وی علاوه بر آن، از اختصاص اینترنت مخصوص شرکت های دانش بنیان خبرداد و گفت:"این طرح آماده اجراست و هماهنگی های لازم بین مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی، هیئت دولت و سایر مراجع متولی صورت گرفته است. علاوه بر این، با رایزنی هایی که با وزیر ارتباطات و فناوری داشتیم مقرر شد در گام اول ابتدا حداقل در تهران و استان های بزرگ مراکز نوآوری راه اندازی کنیم تا علاقه مندان بتوانند بصورت حرفه ای از شبکه های ارتباطی ما استفاده کنند."


چاپ