افزایش سهام شرکت های سازنده نرم افزارهای کوانتومی!!

افزایش سهام شرکت های سازنده نرم افزارهای کوانتومی!!

آخرین بروز رسانی: 29 فروردین 1402توسط برچسب‌ها: , ,

ارزش سهام شرکت های نرم افزاری با نزدیک شدن به زمان عرضه رایانه های کوانتومی در حال افزایش است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ رایانه‌های کوانتومی قادر هستند میلیون‌ها بار سریع‌تر از ابررایانه‌های امروزی عملیات پردازش را انجام دهند. این فناوری می تواند غیر مستقیم تحقیقات علمی را متحول کند. با وجود سرمایه گذاری های زیاد در این حوزه، زمان عرضه آن ها بیش از حد طول کشید. اما عدم زمانبندی دقیق و عملکرد ضعیف شرکت های سازنده رایانه های کوانتومی در بازار سهام، سرمایه گذاران را نا امید نکرد. برخی از این شرکت ها به استارتاپ هایی روی آوردند که از تراشه های قدرتمند برای اجرای نرم افزارهای کوانتومی استفاده می کردند.

این استارتاپ های تازه نفس با استفاده از شبیه سازی قابلیت کوانتومی در رایانه های معمولی، نرم افزارهای نسل جدید را براساس الگوریتم های فیزیک کوانتومی توسعه دادند. فیزیک کوانتومی شاخه ای از علم است که به مطالعه ذرات سازنده طبیعت می پردازد.
مدیران این صنعت معتقدند الگوریتم هایی که روزی برای رایانه های معمولی سنگین به نظر می رسید حالا، به لطف هوش مصنوعی های هوشمند امروزی به راحتی قابل اجرا هستند.

شرکت QC Ware یکی از همین شرکت های نرم افزاری است که توانسته تا امروز 33 میلیون دلار از بازار سرمایه جمع آوری کند. این شرکت به تازگی اعلام کرد تا زمان عرضه رایانه های کوانتومی، تغییر رویه می دهد و یک راه حل جایگزین برای مشتریان خود پیدا می کند. مت جانسون، مدیرعامل QC Ware گفت :« با واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) شرکت Nvidia Corp (NVDA.O) وارد مذاکره شده است تا با کمک هم بتوانند راهی برای پردازش های کوانتومی در آینده پیدا کنند.»

پردازنده‌های گرافیکی ریزتراشه‌هایی هستند که برای پردازش ویدیو در بازی مورد استفاده قرار می گیرد. تراشه های جدید به قدری قدرتمند هستند که امروزه بیشترین عملیات محاسباتی هوش مصنوعی را انجام می‌دهند. متخصصان در حال حاضر این تراشه ها را برای توسعه صنعت کوانتومی به کار گرفته اند.

این هفته قرار استQC Ware از یک پلتفرم نرم افزاری به نام Promethium رونمایی می کند که قادر است مولکول های شیمیایی را با استفاده از GPU در یک رایانه معمولی شبیه سازی کند.

رابرت پریش، رئیس بخش شیمی کوانتومی QC Ware، گفت: “این نرم افزار می تواند زمان شبیه سازی را از ساعت به دقیقه برای مولکول های 100 اتمی و از ماه ها به ساعت برای مولکول هایی تا 2000 اتم کاهش دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

13 + 14 =