قیمت و زمان عرضه اولین گوشی تاشو گوگل پیکسل Fold

قیمت و زمان عرضه اولین گوشی تاشو گوگل پیکسل Fold

آخرین بروز رسانی: 22 فروردین 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

گوگل قصد دارد تا نیمه دوم سال جاری از اولین گوشی تاشو پیکسل Fold رونمایی کند.

براساس گزارش فون اریا؛ گوشی پیکسل فولد از فناوری جدید OLED سامسونگ در نمایشگرهای خود استفاده خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که سری Galaxy Z Fold 5 نمایشگرهای جدید را دریافت نمی کنند.

نمایشگرهای جدید را قرار است شرکت Samsung Display تولید کند. به گزارش The Elec، اولین پیکسل فولد از صفحه نمایش M13 سامسونگ بهره می برد. اگر این خبر صحت داشته باشد، Pixel Fold اولین گوشی خواهد بود که از این فناوری استفاده می کند. بنابراین، گوشی های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 ، از همان متریال نمایشگر M12 گلکسی زد فولد 4 برخوردار می شوند. اپل نیز از M12 در ساخت 4 مدل سری آیفون 15 استفاده خواهد کرد.

pixel fold

Apple از دو متریال M11 و M12 در نمایشگرهای سری آیفون 14 استفاده کرد. البته، مدل های غیر پرو به مدل M11 و مدل های ممتاز به M12 مجهز شدند. اپل از سال 2019 در ساخت آیفون های 11 به بعد از همان نمایشگرهای گوشی های گلکسی Samsung استفاده می کند. دو مدل اول آیفون از پنل های OLED و سری آیفون های X و آیفون XS، از متریال LT خود اپل استفاده کرده بودند. سامسونگ هم اکنون مشغول ساخت متریال صفحه نمایش M14 برای آیفون های سری16 می باشد.

متریال M13 به تازگی معرفی شد ولی هنوز مشخص نیست چه فرقی با مدل های قبلی دارد. Patently Apple معتقد است مجموعه مواد OLED به کار رفته در متریال جدید از یک لایه ساطع کننده نور، یک لایه مشترک، لایه میزبان (لایه ساطع کننده نور) و پرایم (لایه کمکی) از پیکسل های جداگانه قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) تشکیل می شود.

مشخصات احتمالی دیگر پیکس فولد عبارتند از: نمایشگر بیرونی 5.8 اینچی با رزولوشن 1080 در 1900 ، نمایشگر داخلی با ابعاد 7.6 اینچ با وضوح 1840 × 2208، نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد. برخلاف گلکسی زد فولد 4 که تصاویر را به صورت پرتره نمایش می داد، نمایشگر های گوشی تاشو گوگل منظره گرا هستند. پیکسل فولد از همان پردازنده Galaxy Tensor 2 موجود در گوشی های Pixel 7 و Pixel 7 Pro تغذیه می کند.

پیش بینی می شود گوگل از محصول جدید در رویداد توسعه دهندگان Google I/O که در 10 ماه می برگزار می شود، رونمایی کند. این دستگاه به احتمال زیاد تا نیمه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد. کارشناسان معتقدند قیمت این گوشی در محدوده 1300 تا 1500 دلار قرار دارد که، بسیار ارزان تر از Galaxy Z Fold 4 خواهد بود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پانزده − یک =