قابلیت جدید سامسونگ گلکسی S23: توقف GPU در حین اجرای بازی

قابلیت جدید سامسونگ گلکسی S23: توقف GPU در حین اجرای بازی

آخرین بروز رسانی: 18 بهمن 1401توسط برچسب‌ها: , ,

کاربران گوشی های سامسونگ گلکسی S23 می توانند در حین اجرای بازی، پردازنده گرافیکی (GPU) را غیر فعال کنند.

سرویس بهینه سازی بازی سامسونگ موسوم به (GOS) یک برنامه داخلی است که سال گذشته به همراه سری گلکسی S22 عرضه شد.این قابلیت می تواند در زمان اجرای بازی باعث بهبود عملکرد واحد پردازش مرکزی (CPU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU) شود و از داغ شدن بیش از حد دستگاه هم جلوگیری کند. قابلیت جدید GOS می تواند وضوح صفحه و عملکرد تراشه GPU را تا حدودی کاهش دهد.

سال گذشته، مشخص شد که GOS می تواند باعث محدودیت در اجرای برنامه‌هایی مانند Microsoft Office، LinkedIn و Zoom شود. GOS قبل از ارتقای بروز رسانی رابط کاربری به نسخه 4.0 می‌توانست به راحتی غیرفعال شود، اما با انجام این به‌روزرسانی و ارتقا به One UI 4.0 این موضوع تغییر کرد. سامسونگ سال گذشته با انتشار نسخه به‌روزرسانی یک گزینه جدید اضافه کرد تا کاربران تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند هنگام اجرای بازی دستگاه آن‌ها از داغ شدن محافظت شود یا خیر! البته، با فعال شدن GOS، باتری احتمال دارد به سرعت خالی شود.

s23 Gpu
با توجه به اسکرین شات منتشر شده وب سایت Android Authority ، به نظر می رسد که امکان فعال یا غیر فعال کردن GOS در Galaxy S23 به عهده کاربر است. ویژگی که باید در همان سال گذشته به صورت اختیاری عرضه می شد. با توجه به این که کاربران سری گلکسی S23 می‌توانند GOS را طبق شرایط خود روشن یا خاموش کنند پس، در هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی با مشکلات کمتری نسبت به سال گذشته مواجه خواهند شد.

علاوه بر این، سیستم خنک کننده بهبود یافته 23 Galaxy S به نظر می رسد 1.6 برابر بهتر از سیستم خنک کننده Galaxy S22 عمل کند. براساس گزارش های اخیر، سیستم خنک کننده داخلی گلکسی اس 23 اولترا نیز 2.3 برابر بهتر از خنک کننده گلکسی اس 22 اولترا عمل می کند.

گوشی های سری جدید سامسونگ در 1 فوریه سال 2023 رونمایی شدند و خریداران می توانند آن ها را پیش خرید کنند. سری گلکسی اس 23 در 17 فوریه وارد بازار خواهد شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 + 20 =