اینتل حقوق کارمندان را در جریان رکود بازار کامپیوتر کاهش داد!

اینتل حقوق کارمندان را در جریان رکود بازار کامپیوتر کاهش داد!

آخرین بروز رسانی: 12 بهمن 1401توسط برچسب‌ها: ,

شرکت اینتل به علت کاهش درآمد حاصل از فروش رایانه های شخصی، حقوق کارمندان خود را کاهش داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ شرکت آمریکایی اینتل روز سه شنبه تنها یک هفته پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه اول 2023 ، اعلام کرد حقوق کارمندان و مدیران خود را برای جبران این خسارت کاهش می دهد.

یکی از افراد نزدیک به شرکت که از معرفی خود خودداری کرد، گفت:” این کاهش حقوق شامل 5 درصد حقوق پایه کارکنان سطح میانی تا 25 درصد برای پت گلسینگر، مدیر اجرایی می شود. البته، دستمزد ساعتی نیروهای آزاد کاهش پیدا نخواهد کرد.”

آدی بور، سخنگوی اینتل در این بیانیه‌ گفت: «تغییرات به گونه‌ای اعمال شده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه های اجرایی ما داشته باشد و بتواند از سرمایه‌گذاری‌ها و کارمندان ما محافظت کند.»

اینتل هفته گذشته اعلام کرد:” پس از چندین سال رشد چشمگیر در دوران همه گیری کرونا، با رکود بازار رایانه های شخصی میزان سود ما در حال کاهش است” .

گلسینگر، مدیراجرایی اعتراف کرد که اینتل در برابر رقبایی مانند Advanced Micro Devices Inc (AMD.O) که در روز سه‌شنبه گزارش درآمد سه ماهه را بالاتر از پیش بینی های وال استریت منتشر کرد؛ سهم بازار خود را از دست داده است.

یک فرد آگاه که از جریان کاهش دستمزد اینتل خبر داشت، گفت: “علاوه بر کاهش 5 درصدی حقوق کارمندان رده میانی، حقوق کارمندان معاون رئیس جمهور نیز 10 درصد و مدیران ارشد شرکت به غیر از مدیرعامل 15 درصد کاهش خواهند یافت. علاوه بر این، شرکت برنامه تطبیق (k) 401 خود را از 5% به 2.5% کاهش داده و افزایش پاداش های سه ماهه اول را به حالت تعلیق درآورده است.”

میزان پاداش عملکرد سالانه همچنان در جای خود باقی خواهد ماند، اما این پاداش ها در سال های اخیر روند کاهشی داشته است. یکی از دلایل اصلی این اتفاق، از دست دادن جایگاه شرکت در بین رقبای دیگر است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

12 − شش =