شرکت BOE تامین کننده قطعات اپل در ویتنام کارخانه می سازد

شرکت BOE تامین کننده قطعات اپل در ویتنام کارخانه می سازد

آخرین بروز رسانی: 21 دی 1401توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت چینی BOE سازنده نمایشگر و تامین کننده قطعات شرکت های اپل و سامسونگ قصد دارد یک کارخانه در ویتنام احداث کند.

طبق گزارش منابع نزدیک به این شرکت و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت (BOE Technology Group Co Ltd) BOE تامین کننده قطعات شرکت Apple Inc و و Samsung Electronics Co Ltdقصد دارد مبلغ هنگفتی را برای ساخت یک کارخانه در ویتنام هزینه کند. تخمین زده می شود که این سرمایه گذاری ممکن است به 400 میلیون دلار برسد .

تحلیل گران معتقدند هدف این سرمایه گذاری این است که از بحران های زنجیره تامین و تنش های تجاری و ژئوپلیتیکی بین پکن و واشنگتن و علاوه بر همه این موارد، وجود اختلال در زنجیره تولید به علت قوانین سخت گیرانه کووید-19 در چین، بکاهد.

مردم محلی می گویند که BOE به صورت محرمانه در حال مذاکره برای اجاره ده ها هکتار زمین در شمال ویتنام است تا بتواند به کارخانه نسبتا کوچک خود در جنوب اضافه کند. کارخانه جنوب ویتنام نمایشگرهای تلویزیون شرکت های سامسونگ کره جنوبی و شرکت LG Electronics Incرا تامین می کند. با انتشار این خبر، این شرکت چینی از هرگونه اظهار نظری خودداری کرد.

شمال ویتنام در سال‌های اخیر از سوی غول‌های دنیای الکترونیک سرمایه‌گذاری زیادی را جذب کرده و به قطب اصلی تولید گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و دوربین‌ها، از جمله محصولات پرچم‌دار اپل و سامسونگ تبدیل شده است. علاوه بر این، شرکت های
Hon Hai Precision Industry Co Ltd (Foxconn)و Luxshare Precision Industry چین تعدادی از محصولات اپل مانند رایانه های لپ تاپ و تبلت را در این منطقه می سازند.

یکی از این افراد گفت که BOE قصد دارد تا 100 هکتار را اجاره کند و از آن کارخانه برای تولید 20٪ سیستم های کنترل از راه دور با هزینه 150 میلیون دلار استفاده کند. الباقی مبلغ برای ساخت نمایشگرها هزینه خواهد شد. BOE حدود 250میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه در مساحتی حدود 50 هکتار هزینه می کند و 30 هکتار باقی مانده را تا سال 2025 استفاده خواهد کرد.
به گفته این شخص، BOE تصمیم دارد به جای ساخت نمایشگرهای کریستال مای (LCD) ، نمایشگرهای پیشرفته تر OLED (دیودهای ساطع کننده نور را در این سایت بسازد. اپل که BOE را در لیست شرکای تولیدی خود در سال 2021 گنجانده است، از صفحه نمایش های OLED برای جدیدترین گوشی های هوشمند آیفون خود استفاده می کند.

کو مینگ چی تحلیلگر معروف در TF International Securities هفته گذشته پیش بینی کرد که بزرگترین تولید کننده نمایشگر چینی از نظر حجم تولید قرار است تا سال 2024 به بزرگترین تامین کننده نمایشگر آیفون های جدید تبدیل شود.

خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه ادعا کرد، غول فناوری ایالات متحده قصد دارد تا سال آینده تولید نمایشگرهای موبایل خود را در این کشور آغاز کند. خبری که اپل از هر گونه اظهار نظر در مورد آن خودداری کرده است. این شخص معتقد است که طرح ویتنام BOE فقط با هدف تامین قطعات اپل نیست.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

9 + ده =