خبر استعفای زاکربرگ مدیرعامل متا تکذیب شد!

خبر استعفای زاکربرگ مدیرعامل متا تکذیب شد!

آخرین بروز رسانی: 2 آذر 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

سخنگوی متا خبر استعفای مارک زاکربرگ مدیرعامل متا را در سال 2023 تکذیب کرد.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، یک منبع ناشناس روز سه شنبه اعلام کرد که مارک زاکربرگ سال آینده از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

اندی استون، سخنگوی متا روز سه‌شنبه در توییتی نوشت که: ” خبر کناره‌گیری مارک زاکربرگ مدیر اجرایی متاپلتفرم در سال آینده دروغ است.” پس از اخراج حدود 13% از کارمندان در هفته های اخیر که حدود 11000 نفر را تشکیل می دهند، روز سه شنبه خبر استعفای زاکربرگ منتشر شد. شرکت مادر فیس‌بوک تحت رهبری زاکربرگ، در جریان بحران صنعت تبلیغات و افزایش تورم ایالات متحده نسبت به سال‌های قبل تصمیم گرفت سرمایه گذاری خود را در بخش متاورس به دو برابر مقدار فعلی برساند.

انتشار خبر استعفای زاکربرگ، باعث افزایش 1 درصدی سهام این شرکت در بازار بورس شد. اندی استون، سخنگوی متا در پاسخ به دنبال کنندگان صفحه توئیترش گفت: “این خبر درست نیست.”

اوایل این ماه، متا اعلام کرد که بیش از 11000 شغل یا 13 درصد از نیروی کار خود را در یکی از بزرگ ترین اخراج های دسته جمعی آمریکا در سال جاری و اولین اخراج در طول تاریخ 18 ساله این شرکت، کاهش می دهد. شرکت‌های بزرگ دیگری نیز مانند توییتر، مایکروسافت و اسنپ در سال جاری هزاران کارمند خود را اخراج کرده‌اند. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد متا تا پایان سپتامبر فقط 87314 کارمند داشت. کارمندان اخراجی سهام خود را در 15 نوامبر واگذار کردند و تا 6 ماه آینده تحت پوشش خدمات درمانی شرکت باقی می مانند.

سرمایه متا که زمانی به بیش از 1 تریلیون دلار (تقریباً 8178125 کرور) رسیده بود، حالا با کاهش بیش از 70 درصدی از ارزش خود در سال جاری، به 256 میلیارد دلار (تقریباً 2093600 کرور) رسید.

این شرکت گفت که کاهش نیرو، تمام واحدهای متا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ضربه بدی به این کسب و کار می‌زند. Meta برای کاهش هزینه های دیگر تصمیم گرفت ساختمان اداری خود را نیز کوچک تر کرده و هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهد. این شرکت برای کنترل کردن هزینه ها، استخدام نیروها را تا سه ماهه اول سال آینده متوقف کرده است.

در استراتژی جدید، شرکت می خواهد سرمایه باقی مانده خود را در اختیار بخش آزمایشگاه واقعیت مجازی خود که مسئول سرمایه‌گذاری‌های متاورس است، قرار دهد. Meta از ژانویه تا سپتامبر سال جاری به میزان 9.44 میلیارد دلار (تقریبا 77200 کرور روپیه) سرمایه خود را از دست داد و پیش بینی می شود روند صعودی زیان شرکت تا سال 2023 ادامه داشته باشد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

15 + ده =