هزینه 450 میلیون دلاری اپل برای راه اندازی سرویس ماهواره ای

هزینه 450 میلیون دلاری اپل برای راه اندازی سرویس ماهواره ای

آخرین بروز رسانی: 21 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت اپل برای راه اندازی سرویس ماهواره ای سری آیفون 14، 450 میلیون دلار به شرکت Globalstar کمک می کند.

ایستگاه زمینی شرکت گلوبال استار

طبق گزارش های فن تک و به نقل از سایت gsmarena، شرکت اپل برای ساخت تجهیزات لازم جهت راه اندازی سرویس ماهواره ای، مبلغ 450 میلیون دلار به شرکت Globalstar کمک کرد. این قابلیت به گوشی های جدید اپل امکان می دهد که، در شرایط بحرانی بتوانند از طریق ماهواره تماس اضطراری برقرار کنند.

شرکت Globalstar، ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره ای مستقر در ایالات متحده، تماس های SOS اضطراری اپل را از طریق ماهواره Satellite فعال کرده است که تا اواخر این ماه برای سری آیفون‌های 14 در دسترس قرار خواهد گرفت. بودجه تماس ماهواره ای اپل، از طریق صندوق تولید پیشرفته این شرکت تامین می‌شود. این هزینه به پیشرفت‌های شبکه ماهواره‌ای گلوبال استار و ایستگاه‌های زمینی اختصاص می‌یابد.

کارمندان شرکت Globalstar از سرویس جدید اینترنت ماهواره‌ای این شرکت پشتیبانی خواهند کرد. ماهواره های گلوبال استار در پایین ترین مدار زمین قرار دارند و با سرعت 25 هزار کیلومتر در ساعت به دور زمین حرکت می کنند. کاربران می توانند از طریق اتصال به یکی از 24 ماهواره این شرکت، تماس اضطراری برقرار کنند.

ایستگاه‌های زمینی توسط شرکت کالیفرنیایی Cobham Satcom به آنتن های بسیار قدرتمند مجهز هستند. این سرویس از طیف باندهای L و S استفاده خواهد کرد که به طور خاص برای خدمات ماهواره ای سیار توسط مقررات رادیویی ITU مشخص شده است. هنگامی که یک کاربر آیفون 14 درخواست ارتباط ماهواره ای می کند، پیام توسط یکی از 24 ماهواره گلوبال استار دریافت و سپس به نزدیک ترین ایستگاه زمینی ارسال می گردد و ایستگاه آن را به خدمات اضطراری SOS هدایت می کند.

سرویس تماس اضطراری اپل(SOS) از طریق ماهواره، اواخر این ماه در کانادا و ایالات متحده راه اندازی خواهد شد. هزینه این سرویس برای 2 سال اول رایگان است اما بعد اتمام این زمان، باید هزینه اشتراک پرداخت شود. هزینه اشتراک سرویس جدید Apple، هنوز مشخص نشده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × سه =