ژاپنی ها باتری جدیدی با قابلیت کشسانی ساختند!

ژاپنی ها باتری جدیدی با قابلیت کشسانی ساختند!

آخرین بروز رسانی: 11 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

دانشمندان ژاپنی موفق شدند باتری با قابلیت کشسانی برای گجت های پوشیدنی بسازند.

رایانه های پوشیدنی
طبق گزارش های فن تک، شخصی که رایانه Zotac’s VR GO 4.0 را پوشیده است، می تواند از یک باتری با قابلیت کشسانی استفاده کند. باتری های کشسانی، می تواند در نسل بعدی گجت های پوشیدنی هوشمند به صورت گسترده استفاده شود. درست مانند، حسگرهای هوشمندی که می توانند علائم زیستی و زمان مصرف دارو را کنترل کنند.

باترهای کشسانی
محققان برای رسیدن به این هدف، یک لایه نازک از فلز مایع یا همان لیکوئید متال را لایه به لایه، روی یک لایه پلی یورتان ترموپلاستیک و یک لایه طلای ذوب شده قرار دادند تا یک فوم منعطف و مقاوم در برابر گاز بسازند.

دستگاه‌های پوشیدنی به دلیل این که، در معرض شرایط مختلف آب و هوایی قرار می‌گیرند، موضوعاتی مانند طول عمر باتری و محافظت از آن در چنین شرایطی بسیار مهم است. محققان در حین آزمایش فوم منعطف جدید متوجه شدند، که مقاومت باتری در برابر هوا و رطوبت افزایش چشم گیری داشته است. علت این مقاومت بالا، وجود فیلم کشسانی بود که آن ها ساختند. این باتری به طرز باورنکردنی می تواند در شرایط مختلف آب وهوایی بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد.

از این روش می توان علاوه بر ساخت باتری های منعطف، در ساخت مواد جدید مقاوم در برابر رطوبت و گاز استفاده کرد.
هیروکی اوتا، نویسنده اصلی و رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه ملی یوکوهاما، گفت: “این تحقیق به ساخت نسل جدید دستگاه‌های پوشیدنی کمک خواهد کرد.”

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

2 × 4 =