آژانس FTC مارک زاکربرگ را برای شهادت احضار کرد!

آژانس FTC مارک زاکربرگ را برای شهادت احضار کرد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی Meta Platforms Inc (META.O) در پرونده شکایت کمیسیون تجارت فدرال (FTC) علیه قرارداد خرید واقعیت مجازی فیس بوک، برای ادای شهادت به دادگاه احضار شد.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، کمیسیون فدرال ایالات متحده(FTC) معتقد است معامله خرید سازنده پلتفرم محتوای واقعیت مجازی فیس بوک در راستای انحصارسازی انجام گرفته است و به همین دلیل باید این معامله لغو شود.

دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی ایالت کالیفرنیا وظیفه بررسی این شکایت را به عهده دارد. آژانس FTC فهرست 18 شاهد را به دادگاه ارائه کرده است از جمله زاکربرگ، کریس میلک(مدیر عامل شرکت) و اندرو باسورث(مدیر ارشد فناوری متا). البته آن ها متهمان این پرونده هستند که، به عنوان شاهد احضار شده اند.

بر اساس اسناد دادگاه، از زاکربرگ علاوه بر سئوالاتی که در مورد معامله خرید Within باید پاسخ دهد، در مورد استراتژی شرکت مادر فیسبوک برای کسب‌وکار واقعیت مجازی و همچنین برنامه‌های این شرکت برای حمایت از توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز باید پاسخ گو باشد.

FTC در ماه ژوئیه سال جاری شکایتی از متا مطرح کرده بود که، در آن مدعی شد معامله خرید Within از سوی متا “به ایجاد یک انحصار” در بازار برنامه های تناسب اندام اختصاصی واقعیت مجازی منجر خواهد شد. بیشتر بخوانید

این کمیسیون، استدلال می کند که معامله پیشنهادی “به طور قابل توجهی رقابت بین توسعه دهندگان را کاهش می دهد یا تمایل به ایجاد یک انحصار” در این بازار دارد.

متا نیز در لایحه دفاعی که به دادگاه ارائه داده است، استدلال کرد که «ادعاهای کمیسیون FTC هیچ پایه و اساس منطقی ندارد و بیشتر بر پایه حدس و گمان می باشد. ادعاهای مطرح شده نمی تواند تلاش برای انحصار سازی در برنامه های تناسب اندام پلتفرم واقعیت مجازی را ثابت کند.» فیس بوک در اکتبر سال 2021 با مبلغ نامشخصی با خرید شرکت Within سازنده محتواهای تناسب اندام موافقت کرده بود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

بیست − یازده =