شرکت آی بی ام گزارش درآمد سه ماهه دوم خود را منتشر کرد.

شرکت خدمات و سخت‌افزار IBM Corp (IBM.N) روز دوشنبه پیش بینی های درآمد سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرد، اما هشدار داد که به دلیل بالا رفتن ارزش دلار، ضربه فارکس امسال به حدود 3.5 میلیارد دلار خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات گزارش آی بی ام تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Ibm

عواملی مانند سیاست های دولت فدرال جنگ طلب و تشدید تنش های ژئوپلیتیکی باعث افزایش ارزش دلار به نسبت دیگر ارزها در سال گذشته شده است و شرکت هایی را که فعالیت های بین المللی قابل توجهی دارند، از جمله مایکروسافت (MSFT.O) و Salesforce (CRM.N) را مجبور کرده تا پیش بینی های درآمدی خود را کاهش دهند.
سهام IBM در معاملات بازار بورس و اوراق بهادار به میزان 1.3 درصد کاهش یافت.


جیمز کاوانا، مدیر مالی ارشد این شرکت، در تماس با تحلیلگران بازار سرمایه گفت که هم باد مخالف ارز و هم تاثیرعملیات نظامی روسیه بر نتایج کوتاه مدت آی‌بی‌ام فشار آورده است، اما پیش‌بینی کل سال شرکت را برای رسیدن به سطح بالای درآمد تک رقمی تکرار کرد.


کاوانا گفت که IBM انتظار دارد درآمد ارز خارجی در سال جاری به حدود 6 درصد برسد. قبلاً او 3 تا 4 درصد ضربه را پیش‌بینی کرده بود.
کاوانا گفت که درآمد سه ماهه دوم به دلیل تقویت دلار آمریکا 900 میلیون دلار آسیب دیده است و افزود که سرعت و میزان تقویت این ارز "بی سابقه" بوده است.

IBM حاشیه سود ناخالص تعدیل شده 54.5 درصدی را برای سه ماهه منتهی به 30 ژوئن منتشر کرد، در حالی که تحلیلگران به طور متوسط 56.6 درصد را بر اساس داده های شرکت Refinitiv پیش بینی کرده بودند.

با این حال، تقاضای بالا در مشاوره کسب‌وکارهای و زیرساخت به آی‌بی‌ام کمک کرد درآمد سه‌ماهه دوم 15.54 میلیارد دلاری را به دست آورد که بالاتر از میانگین تخمین 15.18 میلیارد دلاری تحلیلگران بود.


کاوانا با تکرار سخنانکه ماه گذشته گفته بود کاهش هزینه‌های مشتریان را پیش‌بینی نمی‌کند، گفت که IBM رشد درآمدی خود را با وجود آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی و فشارهای تورمی، از جمله در مناطقی مانند اروپا و آسیا اقیانوسیه ادامه می‌دهد.

این شرکت 110 ساله امید خود را به نرم افزارهای مورد تقاضا و مشاوره کسب و کارها با تمرکز بر به اصطلاح "ابر هیبریدی" گذاشته است. درآمد ابری آی بی ام، توانست با 18 درصد افزایش به 5.9 میلیارد دلار در سال جاری برسد.

بدون احتساب اقلام، این شرکت 2.31 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد که بیش از برآوردهای 2.27 دلاری بود.


چاپ