توییتر در برابر تهدید ایلان ماسک به خروج از معامله، تسلیم شد

توییتر در برابر تهدید ایلان ماسک به خروج از معامله، تسلیم شد

ایلان ماسک ششمین فرد در میان پرفالورترین افراد توییتر محسوب می شود. او در حال حاضر 100 میلیون دنبال کننده دارد که به گفته او، بیشتر این دنبال کننده ها از حساب های جعلی هستند. اما، توییتر مدعی است که حدود 5 درصد از کاربرانش را حساب های جعلی واسپم ها تشکیل می دهند. ایلان ماسک تعهد به پیشنهاد خرید44 میلیاردی خود را وابسته به نتایج بررسی این داده ها می داند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ایلان ماسک در توییتر حدود 100 میلیون دنبال کننده دارد. این بدان معناست که او اکنون توسط حدود 43 درصد از افرادی که از سرویس میکروبلاگینگ استفاده می کنند، دنبال می شود، اگرچه این درصد ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد اگر، همانطور که ماسک ادعا می کنند، بسیاری از این حساب ها ربات باشند!

علیرغم این رقم بزرگ، ماسک همچنان در میان پرفالوورترین افراد در توییتر رتبه ششم را دارد. پنج نفر اول عبارتند از:

  • باراک اوباما: 132.1 میلیون نفر
  • جاستین بیبر: 114.1 میلیون
  • کیتی پری: 108.8 میلیون
  • ریحانا: 106.9 میلیون
  • کریستیانو رونالدو: 101.3 میلیون

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در سال 2009، سه سال پس از راه اندازی این پلت فرم، به توییتر پیوست. در این مدت، او حدود 18500 توییت در طیف وسیعی از موضوعات مختلف ارسال کرده است و برخی از این توییت‌ها او را با مقامات سیاسی درگیر کرده است.

عجیب است که ماسک از 22 ژوئن هیچ پیامی را در این سرویس به اشتراک نگذاشته است، که احتمالاً یکی از طولانی ترین سکوت های او در توییتر در طی سال های اخیر به حساب می آید.

مشخص نیست که آیا سکوت او ربطی به پیشنهاد اخیر او برای دستیابی به سرویس میکروبلاگینگ برای بیش از 44 میلیارد دلار دارد یا خیر؟! قراردادی که ماسک در ماه آوریل پیشنهاد داد، اما هنوز امضا و مهر نشده است. در اوایل ماه جاری یکی از وکلای مدافع ماسک گفت که اگر توییتر داده‌های تعداد حساب‌های جعلی و هرزنامه را در این پلتفرم تحویل ندهد، با مشکل جدی مواجه خواهد شد و کارآفرین میلیاردر می تواند از پیشنهاد خرید خود صرف نظر کند.

توییتر مستقر در سانفرانسیسکو با تحویل مجموعه عظیمی از داده‌ها، به این در خواست پاسخ مثبت داد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام، برای حفظ توافق کافی است یا خیر!! زیرا، تحلیلگران باید داده‌ها حساب های موجود در این سرویس را بررسی کرده، تا بتوانند تعداد جعلی‌ها و هرزنامه‌ها را کشف کنند.

توییتر مدت‌ها مدعی شده است که حساب‌های جعلی و اسپم تنها حدود 5 درصد از پایگاه کاربرانش را تشکیل می‌دهند، اگرچه ماسک نگران است که این رقم بسیار بیشتر از این باشد. اگر این ادعا صحت داشته باشد، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند پلتفرم توییتر را ترک کنند یا نرخ‌های پایین‌تری را برای تبلیغات خود درخواست کنند، اما، ماسک احتمالاً مجبور است مبلغ پیشنهادی خرید خود را کاهش دهد یا از خرید آن به طور کامل منصرف شود.

برای آگاهی از تصمیم نهایی ایلان ماسک، باید منتظر توییت بعدی او باشیم…

       مقالات مرتبط


دیدگاه خود را بنویسید

پنج + یازده =