غول های فناوری دنیا، انجمن استاندارد متاورس تشکیل می دهند

متا (META.O)، مایکروسافت (MSFT.O) و سایر غول‌های فناوری که در زمینه ساخت تکنولوژی متاورس در حال رقابت هستند، گروهی را برای توسعه استانداردهای صنعتی تشکیل داده‌اند که دنیای دیجیتالی نوپای شرکت‌ها را با همدیگر سازگار می‌کند. برای اطلاعات بیشتر از اهداف این گروه تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

meta vr

این گروه؛ روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اعضای انجمن استانداردهای متاورس شامل تعداد زیادی از بزرگترین شرکت های فعال در این زمینه، از سازندگان تراشه گرفته تا شرکت های بازی و همچنین نهادهای تعیین کننده استاندارد مانند کنسرسیوم جهانی وب (W3C) هستند.


با این حال، نام شرکت اپل (AAPL.O) در لیست اسامی اعضا به چشم نمی خورد، در صورتی که تحلیلگران منتظر معرفی یک هدست واقعیت ترکیبی در سال جاری یا سال آینده از این شرکت هستند، که می تواند اپل را تبدیل به یک بازیکن اصلی در این میدان مسابقه متاورس کند.

نام شرکت‌های بازی Roblox و Niantic نیز در میان اعضای تشکیل دهنده این انجمن حضور نداشت و همچنین پلتفرم های رمزارزهای نوظهور مبتنی بر متاورس مانند The Sandbox یا Decentraland دیده نمی شد.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل هنوز به طور علنی برنامه های خود را برای ساخت هدست تایید نکرده است، اگرچه در گزارشات خود به هیئت مدیره، توضیحات مختصری در مورد این محصول داده است. اما، نسبت به تشکیل انجمن جدید متاورس، هیچ واکنشی نشان نداده است.
معرفی چنین دستگاهی اپل را به عنوان رقیب اصلی در کنار متا قرار می دهد، پلتفرمی که آینده خود را بر روی رشد متاورس گذاشته و سرمایه گذاری های زیادی روی سخت افزار آن، انجام داده است تا دیدگاه خود را از جهان های مجازی به هم پیوسته به واقعیت تبدیل کند.

متا تا قبل از زمانی که نام خود را بر اساس محور متاورس در سال گذشته به متا تغییر داده، به عنوان فیس بوک شناخته می شد. این شرکت، از ارائه یک هدست واقعیت ترکیبی با نام رمز "کامبریا" که امسال عرضه می شود، پرده برداشت.
اپل در گذشته به شدت در ایجاد استانداردهای وب مانند HTML5 مشارکت داشته است. برای محتوای سه بعدی در متاورس، اپل با استفاده از پیکسار بر روی فرمت فایل "USDZ" و با Adobe کار کرد، تا مطمئن شود که از این فرمت پشتیبانی می کند.

نیل تروت، یکی از مدیران شرکت سازنده تراشه انویدیا که ریاست انجمن استانداردهای متاورس را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای گفت که همه شرکت ها از جمله شرکت‌هایی از دنیای ارزهای دیجیتال از پیوستن به این گروه استقبال می‌کند.

او بدون توجه به اینکه غیبت اپل چه تاثیری بر این هدف خواهد داشت، گفت که هدف از این انجمن تسهیل ارتباط بین انواع سازمان‌ها و شرکت‌های استاندارد برای ایجاد "عملکرد متقابل در دنیای واقعی" در پلتفرم متاورس است.


چاپ