درخواست غرامت اینتل از اتحادیه اروپا در پرونده انحصارسازی

درخواست غرامت اینتل از اتحادیه اروپا در پرونده انحصارسازی

شرکت آمریکایی سازنده تراشه اینتل (INTC.O)، پنج ماه پس از صدور حکم دادگاه عالی اروپا در پرونده انحصار سازی، به نفع این شرکت، از این اتحادیه درخواست غرامت 624 میلیون دلاری کرد. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات تصمیم اینتل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

شرکت اینتل پنج ماه پس از متقاعد کردن دومین دادگاه عالی اروپا، برای دریافت غرامت 1.06-593 میلیون یورو (624 میلیون دلار) از کمیسیون اروپا شکایت کرده است. یک میلیارد یورو جریمه ضد تراست اتحادیه اروپا، یک پرونده اتحادیه اروپا در روز دوشنبه نشان داد.

دادگاه عالی اروپا سال گذشته با صدور یک حکم تاریخی راه را برای چنین مطالبات خسارتی هموار کرد که در آن قوه مجریه اتحادیه اروپا را به پرداخت سود پیش‌فرض در مورد جریمه‌های بازپرداخت شده در پرونده‌های ضد انحصاری لغو شده، محکوم کرد. طبق حکم قضات پرونده، تأخیر در پرداخت سود نیز خود مستلزم بهره خواهد بود.

اینتل در درخواست خود به دادگاه عمومی مستقر در لوکزامبورگ گفت کمیسیون که به عنوان ناظر رقابت در 27 کشور اتحادیه اروپا عمل می کند، از بازپرداخت سود پیش فرض شرکت خودداری کرده است.
کمیسیون اروپا 1.2 میلیارد دلار را پس از شکست دادگاه خود در ژانویه سال جاری، به اینتل بازگرداند.

اینتل اعلام کرد که مبلغ پرداخت شده بر اساس نرخ بهره معادل نرخ 1.25 درصدی بانک مرکزی اروپا است که از ماه می 2009 شروع شد و این نرخ باید از آگوست 2009 تا فوریه امسال به 3.5 درصد افزایش یافته است، که اتحادیه اروپا باید باقی مانده مبلغ را منهای 38 میلیون یورو به عنوان سودی که کمیسیون به اینتل پرداخت کرده است، بازپرداخت نماید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

2 × دو =