اولین کارمندان فروشگاه اپل در مریلند به تشکیل اتحادیه کارگری رای دادند

اولین کارمندان فروشگاه اپل در مریلند به تشکیل اتحادیه کارگری رای دادند

روز شنبه، کارمندان فروشگاه اپل در مریلند حومه بالتیمور، برای اولین بار در میان 270 فروشگاه این غول فناوری در ایالات متحده، به تشکیل اتحادیه کارگری رای دادند. تقریباً دو سوم کارمندان این فروشگاه در این انتخابات شرکت کرده بودند. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

بر اساس گزارش هایی که در رسانه های مهم خبری ایالات متحده نظیر نیویورک تایمز، واشنگتن پست و بقیه رسانه ها منتشر شد؛ تعداد 65 کارمند به عضویت در اتحادیه، ائتلاف کارکنان خرده فروشی سازمان یافته (CORE)، که بخشی از انجمن بین المللی ماشین آلات و کارگران هوافضا است، رای مثبت دادند. بر اساس گزارش ها، 33 کارمند به اتحادیه رای منفی دادند و آمار رسمی هنوز اعلام نشده است.

رابرت مارتینز، رئیس بین‌المللی IAM، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «من شجاعت اعضای CORE در فروشگاه اپل مرکز تاوسون را برای دستیابی به این پیروزی تاریخی تحسین می‌کنم.”
سخنگوی اپل در حال حاضر از هرگونه اظهار نظر خودداری کرده است.
این انتخابات، نقطه عطفی برای کارمندان خرده‌فروشی اپل است که برای سازماندهی اتحادیه‌های خود در برخی فروشگاه‌های سراسر این کشور، تلاش زیادی کردند.

موضوع سازماندهی اتحادیه کارگری فقط به اپل ختم نمی شود. کارمندان Google در اوایل سال 2021 شروع به تشکیل اتحادیه کارگران آلفابت کردند و این تلاش ها به گروهی از پیمانکاران در میسوری گسترش یافت که اولین کارگران Google Fiber بودند که در ماه مارس با ثبت نام در AWU به اتحادیه تبدیل شدند.

در همین حال، کارگران در انبارهای آمازون در ماه آوریل نیز، تلاش کردند تا یک اتحادیه بزرگ کارگری در این شرکت تشکیل دهند. کارگران مرکز استاتن آیلند، نیویورک، به عنوان اولین کارگران ایالات متحده در این شرکت، رای دادند که به این اتحادیه می‌پیوندند، در حالی که کارگران آلاباما نتوانسته‌اند عضو اتحادیه شوند.

کارگران بیش از 150 مکان استارباکس در ایالات متحده درخواست برگزرای انتخابات برای ایجاد اتحادیه کارگری کرده اند و برخی از کارمندان شرکت بازی ساز Activision Blizzard با وجود آن که این شرکت هنوز در مرحله خرید توسط مایکروسافت به مبلغ 68.7 میلیارد دلار است، موفق به تشکیل این اتحادیه شده اند.

اکثر شرکت های بزرگ فناوری در برابر اتحادیه سازی مقاومت کرده اند. مقامات فدرال، آمازون را به تلاش برای ایجاد اختلال در یکی از آرای اتحادیه در انبارهای خود متهم کردند و اپل نیز به فعالیت ضد اتحادیه متهم شده است. مایکروسافت به نوبه خود قول داده است که نسبت به فعالیت های اتحادیه در Activision Blizzard در میان برنامه های خرید خود بی طرف بماند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یک × چهار =