استفاده از ربات ها برای کمک به قهوه چیان سنگاپور

استفاده از ربات ها برای کمک به قهوه چیان سنگاپور

پس از تلاش برای جذب کارکنان در طول همه‌گیری بیماری کرونا، تعدادی از کسب‌وکارها در سنگاپور به طور فزاینده‌ای به استفاده از ربات‌ها برای انجام طیف وسیعی از وظایف در زمینه بررسی سایت‌های ساخت‌وساز گرفته تا اسکن قفسه‌های کتاب کتابخانه‌ها، روی آورده‌اند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه استفاده از این ربات های هوشمند سنگاپوری تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

وزیر نیروی انسانی سنگاپور، به عواملی که منجر به پذیرش فناوری و اتوماسیون توسط شرکت ها در دوران همه گیری شده، اشاره کرد. وی در ادامه گفت: “دولت سنگاپور برای تامین نیروی کار خود به کارگران خارجی متکی است، اما تعداد این کارگران بین دسامبر 2019 و سپتامبر 2021 به میزان 235700 کاهش یافت.”

در یک سایت ساختمانی در سنگاپور، یک ربات چهار پا به نام “اسپات” که توسط شرکت آمریکایی بوستون داینامیکس ساخته شده است، بخش هایی از گل و سنگ را اسکن می کند تا پیشرفت کار را بررسی کرده و داده ها را به اتاق کنترل شرکت ساخت و ساز گامون گزارش می داد.

تصویر ربات در صنعت ساخت و ساز ساختمانی

مایکل اوکانل، مدیر کل Gammon، گفت که استفاده از Spot باعث شد؛ کاری که دو کارمند انسانی قبلاً مسئول انجام آن بودند، با یک کارمند انسانی بتوان آن را انجام داد.

اوکانل، معتقد است کمبود نیروی کار در صنعت با وجود این بیماری همه‌گیر بدتر شده است و برای جبران کمبود نیرو باید از راه حل های جدید استفاده کرد. یکی از این راه حل های موجود، جایگزین کردن ربات ها به جای نیروهای انسانی است.
در همین حال، کتابخانه ملی سنگاپور دو ربات قفسه‌خوان معرفی کرده است که می‌توانند برچسب‌های 100000 کتاب یا حدود 30 درصد از مجموعه حاضر را در روز اسکن کنند.

تصویر یک ربات در کتابخانه

لی یی فوانگ، دستیار مدیر هیئت کتابخانه ملی، گفت: «کارکنان نیازی به خواندن شماره تماس‌ها یک به یک در قفسه ندارند، و این امر فشار کار روی نیروهای انسانی را کاهش می‌دهد.»

بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک در سال 2021، سنگاپور با 605 ربات نصب شده به ازای هر 10000 کارمند در صنعت تولید، پس از کره جنوبی با 932 ربات، دومین مقام را در سطح جهان دارد.

ربات‌ها همچنین برای کارهایی که با مشتری در ارتباط هستند، نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، به طوری که در بیش از 30 ایستگاه مترو، روبات‌ها برای مسافران قهوه درست می‌کنند.

کیت تان، مدیر اجرایی Crown Digital که توانسته ربات باریستا را بسازد، گفت که این ربات به حل “بزرگترین نقطه درد” در غذا و نوشیدنی که یافتن کارمندان بود، کمک می کند و علاوه بر این، موقعیت هایی با درآمد خوب ایجاد می کند تا به خودکارسازی این بخش کمک کند.

با این حال، برخی از افرادی که این خدمات را امتحان کردند، همچنان بیشتر مشتاق تعامل با انسان هستند تا ربات.

آشیش کومار یک مسافر رهگذری است که در حال نوشیدن یک قهوه از دست یک ربات بود، او درباره این تجربه خود گفت: “ما همیشه دوست داریم با یک انسان ارتباط داشته باشیم تا یک ربات.”

دیدگاه خود را بنویسید

سه × 5 =