استفاده از تکنولوژی متاورس در جنگنده های هوایی ایالات متحده

استفاده از تکنولوژی متاورس در جنگنده های هوایی ایالات متحده

اخیرا یکی از شرکت های فعال در زمینه آموزش نیروهای هوایی ایالات متحده توانست، فناوری شبیه سازی نبرد هوایی در پروازهای واقعی را توسعه دهد. خلبانان با کمک این تکنولوژی می توانند با هواپیماهای شبیه سازی شده در سرتاسر جهان که توسط یک هوش مصنوعی یا اپراتور کنترل می شود، روبرو شوند. برای آشنایی بیشتر از نحوه به کار گیری تکنولوژی متاورس در صنایع نظامی آمریکا تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی و واقعیت ترکیبی در حال حاضر به طور گسترده برای آموزش شبیه‌ساز و همچنین در پروازهای واقعی استفاده می‌شود. بسته به نوع تمرین های نیروی هوایی، می‌توان هواپیمای سوخت‌رسان را در میدان دید خلبانی که واقعاً توانسته است زیر نظر ناظر مانور را انجام دهد، قرار داد.

شرکت Red 6 فناوری شبیه‌سازی نبرد هوایی در پرواز واقعی را برای آزمایش واکنش‌ها و توانایی‌های خلبانی که تحت چندین آزمون Gs قرار می‌گیرد، توسعه داده است. این فناوری امکان آماده سازی یک متاورس هوایی را فراهم می کند، که در آن خلبانان بتوانند با هواپیماهای شبیه سازی شده از سراسر جهان (مانند جنگنده های روسی و چینی) که توسط هوش مصنوعی یا یک اپراتور کنترل می شوند روبرو شوند. بنابراین واقعیت افزوده به خلبانان این امکان را می دهد که از امکانات تعبیه شده در سیستم HUD (هدز آپ نمایشگر)، استفاده کنند.

واقعیت مجازی، ابزاری کامل و قدرتمند
بنابراین جهانی را جایگزین جهان واقعی در دنیای نظامی می سازند که افراد، بتواند رویدادهای بزرگ را در آن سازماندهی کنند. به عنوان مثال، نیروی هوایی آمریکا کنفرانسی را با حضور بیش از 250 نفر در یک محیط مجازی برگزار کرد، در حالی که یک شرکت بریتانیایی، در حال کار بر روی ساخت میدان های جنگی بزرگی با مشارکت حداکثر 10000 شرکت کننده است که یک ارتش مجازی از هوش مصنوعی را تشکیل می دهند.

واقعیت مجازی علاوه بر جنبه آموزشی، امکانات زیادی را در اختیار ارگان های مختلف ارتش قرار می دهد. به عنوان نمونه، پزشکان ارتش از آن، برای کمک به جانبازان در درمان استرس پس از سانحه یا درد مزمن استفاده می کنند.

بوئینگ حتی یک محیط واقعیت افزوده جامع برای مکانیک ها ایجاد کرده است تا قبل از برخورد با مدل های واقعی، تعمیر هواپیماها را به صورت مجازی تمرین کنند.

مشکل فرزندخواندگی
با این حال، استفاده از واقعیت مجازی در ارتش هنوز مورد پذیرش افراد قرار نگرفته است. بر اساس اطلاعات فاش شده از یادداشتی که به مایکروسافت نسبت داده می شود، افرادی که روی IVAS (هولولن‌های نظامی) کار می‌کنند، با مقاومت فرماندهان در پذیرش این تکنولوژی مواجه می شوند.

بین هزینه‌های نجومی چنین پروژه‌هایی و عدم تمایل برخی مدیران به پذیرش این فناوری جدید، مطمئناً چند سال دیگر طول می‌کشد تا واقعیت افزوده به یک واقعیت روزانه برای تیم‌های نظامی تبدیل شود.

       مقالات مرتبط


خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 × دو =