ساخت تجهیزات نظامی با تراشه های لوازم خانگی توسط روسیه

ساخت تجهیزات نظامی با تراشه های لوازم خانگی توسط روسیه

منابع اوکراینی اعلام کردند روسیه با کمبود شدید تراشه روبرو است. آنها در غنایم جنگی که به دست آوردند، متوجه شدند روسیه برای جبران تراشه های مورد نیاز خود در تسلیحات جنگی، از تراشه های لوازم خانگی استفاده کرده اند. برای جزئیات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

شواهد بدست آمده در جنگ اوکراین، حاکی از آن است که روسیه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی که از زمان آغاز تهاجم خود به اوکراین به اجرا در آمده، برای جبران کمبود تراشه های الکترونیکی خود از تراشه های موجود در لوازم خانگی استفاده می کند.

در جلسه عمومی سنای ایالات متحده در روز چهارشنبه، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ، به استناد مدارکی که از اوکراین ارسال شده بود، اعلام کرد که ارتش اوکراین، تراشه های ماشین‌های ظرفشویی و یخچال‌ها را در مخازن تجهیزات نظامی روسی پیدا کرده اند. مقامات اوکراینی می گویند، اینها جایگزین قطعاتی هستند که سازندگان روسی به دلیل تحریم های بین المللی نمی توانند آن ها را تهیه کنند.

رایموندو گفت که صادرات فناوری ایالات متحده به روسیه از زمان آغاز تهاجم روسیه در اواخر فوریه تقریباً 70 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، رابین پترسون، سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت: حجم محموله های قطعات آمریکایی که به روسیه در سال گذشته ارسال شده بود، 85 درصد کاهش یافته است. رایموندو گفت که یافته های اوکراین ثابت می کند که تحریم ها توانسته با تلاش های جنگی روسیه را کاهش دهد.
با ادامه تحریم ها، شرکت های کامپیوتری مانند اینتل، AMD، IBM، TSMC و GlobalFoundries نیز فروش تراشه به روسیه را متوقف کردند.

یکی از راه حل های روسیه برای تامین تراشه های مورد نیاز، چشم پوشی از واردات غیرقانونی لوازم الکترونیکی و قطعات بوده است. روسیه همچنین قصد دارد تولید تراشه محلی و مهندسی معکوس لوازم الکترونیک غربی را توسعه دهد. این کشور می خواهد تا سال 2030 تراشه های 28 نانومتری خود را تولید کند. خرید ماشین های لیتوگرافی قدیمی چینی ممکن است این هدف را دست نیافتنی جلوه بدهد.

روسیه تنها نهادی نیست که برای رفع کمبودهای تراشه‌ها، دستگاه‌ها را مهندسی معکوس می‌کند. ماه گذشته، پیتر ونیک، مدیرعامل ASML اعتراف کرد که برخی از شرکت‌ها در حال تغییر کاربری تراشه‌های ماشین‌های لباسشویی برای جبران کمبود مداوم تراشه‌های جهانی هستند.

       مقالات مرتبط


خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج + سه =