صدور حکم محکومیت گوگل در پرونده انحصار سازی

صدور حکم محکومیت گوگل در پرونده انحصار سازی

آخرین بروز رسانی: 20 فروردین 1401توسط برچسب‌ها: , ,

دادگاه فدرال اعلام کرد که برای صدور حکم محکومیت در پرونده انحصارسازی گوگل متقاعد نشده است. قاضی فدرال ایالات متحده که به پرونده تلاش برای انحصار سازی شرکت گوگل آلفابت (GOOGL.O) رسیدگی می کند، روز جمعه 8 آوریل گفت که متقاعد نشده است که این شرکت را به دلیل استفاده بیش از حد امتیاز وکیل – مشتری که قبل از زمان طرح شکایت وزارت دادگستری رخ داده، محکوم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات پرونده تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

وزارت دادگشتری آمریکا در یک پرونده قضایی از قاضی آمیت مهتا خواسته بود تا گوگل را تحریم کند و گفت که این غول فناوری به کارمندان خود دستور می دهد تا وکلای داخلی را در ایمیل های خود اضافه کرده و برچسب های امتیاز وکیل-مشتری را برای آنها اعمال کنند یا حتی در مواردی که لازم نیست، درخواست مشاوره حقوقی کنند. امتیاز وکیل-مشتری برای مخفی کردن اسناد تجاری از سوی این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت. اما گوگل در پاسخ به این اتهام گفت که هیچ اشتباهی نکرده است.
مهتا، از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا، گفت که از 140000 ایمیلی که تحت امتیاز وکیل-موکل قرار گرفته و ارسال شده بودند، اما تنها تعداد 98000 از آن ها به سرعت در اختیار دولت برای بررسی قرار گذاشته شده است. وی در ادامه گفت که “مطمئن نیست که دادگاه فدرال صلاحیت صدور حکم محکومیت را داشته باشد” زیرا این اتفاقات قبل از طرح شکایت دولت رخ داده است.
جان اشمیتلین، وکیل گوگل در این پرونده، گفت که هنوز بر سر 21000 ایمیل دیگر بحث و اختلاف نظر وجود دارد.
وزارت دادگستری در حال حاضر از دادگاه فدرال می‌خواهد که رفتار Google را قابل مجازات تلقی کرده و به این شرکت دستور دهد که فوراً «همه 21000 ایمیل‌ مخفی یا ویرایش‌شده را که هیچ وکیلی به درخواست ادعایی مشاوره حقوقی آنان، پاسخ نداده است» را ارائه کند. این کار برای دولت هزینه زیادی در بر داشته زیرا وقت ارزشمند خود را برای جمع آوری مدارک پرونده صرف کرده است.

وزارت دادگستری در سال 2020 شکایتی را علیه گوگل تنظیم کرد و آن را به نقض قانون ضد انحصار در مدیریت تجارت جستجوی خود متهم کرد. زمان تشکیل جلسه دادگاه برای سپتامبر 2023 تعیین شد. در این پرونده گوگل از شرکت های اندرویدی درخواست کرد که برای انتشار اپلیکیشن های خود درموتورهای جستجو گر، از گوگل به عنوان مرورگر پیش فرض استفاده کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 1 =