درخواست بزرگترین اپراتور تلفن ایتالیا به CDP

درخواست بزرگترین اپراتور تلفن ایتالیا به CDP

آخرین بروز رسانی: 14 فروردین 1401توسط برچسب‌ها: ,

درخواست بزرگترین اپراتور تلفن ایتالیا به CDP (صندوق های اعتباری دولتی این کشور) به منظور ادغام این شبکه با شبکه رقیب خود شرکت Open Fiber آغاز شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

شرکت Telecom Italia (TIM) با وام دهنده دولتی ایتالیا CDP توافق نامه ای را امضا کرده است تا مذاکرات رسمی در مورد ادغام احتمالی این شبکه تلفنی با شبکه رقیب کوچکتر خود، شرکت Open Fiber را آغاز کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که پیترو لابریولا، رئیس TIM، برنامه‌ای را برای بازسازی بزرگ ‌ترین شرکت تلفن ایتالیا که حول محور تقسیم فعالیت‌های شبکه عمده ‌فروشی کسب‌وکار جهت ارائه خدمات متمرکز است، ادامه می‌دهد.

شروع گفتگوها که روز شنبه توسط این شرکت اعلام شد، نشانه دیگری مبنی بر اینکه TIM قصد دارد مسیر متفاوتی را برای رویکرد اختیاری تجارت خود ترسیم کند که توسط صندوق ایالات متحده KKR (KKR.N) در ماه نوامبر انجام شده بود.

TIM درخواست KKR را به مدت چهار ماه معلق نگه داشت تا اینکه در ماه مارس برای شرکت در مذاکرات اعلام موافقت کرد، از طرفی به موازات آن سازماندهی مجدد رویکرد تجاری خود که آن را “ارزش دست نخورده” می خواند، ادامه داد.

یک منبع نزدیک به این موضوع گفت که KKR در نامه‌ای در روز دوشنبه اعلام خواهد کرد که پیشنهاد رسمی را که به TIM ارائه داده دنبال نمی‌کند مگر اینکه TIM اطلاعات لازم را که صندوق برای ماه‌ها درخواست کرده است را در اختیار صندوق قرار دهد، که با تغییر وضعیت بازار دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

TIM از صندوق KKR درخواست کرده به صورت شفاف اعلام نماید آیا شرایط وام 10.8 میلیارد یورویی آن هنوز معتبر است یا خیر؟ این شرکت اعلام نمود، ابتدا باید شرایط وام و مبلغ آن مشخص شده باشد تا بتواند به صورت رسمی اطلاعات لازم را ارسال نماید.
انتظار می رود که هیئت مدیره TIM در 7 آوریل نامه KKR و یک پیشنهاد جداگانه از شرکت خصوصی CVC برای خرید سهام آن شرکت را مورد بررسی قرار خواهد داد.

رتبه شرکت

رم مایل به ادغام دارایی‌های ثابت TIM با Open Fiber بوده است تا از هزینه سرمایه گذاری مجدد لازم برای ارتقای شبکه ملی جلوگیری کند، اما به دلیل وجود مخالفان این مسئله، یک معامله دست نیافتنی شده است.

TIM گفت که قصد دارد تا 30 آوریل با CDP (صندوق دولتی ایتالیا) با یک یادداشت تفاهم برای تعریف اهداف، ساختار و معیارهای ارزیابی اصلی پروژه یکپارچه سازی، موافقت کند.

مقدار 60٪ سهام شرکتOpen Fiber متعلق به CDP است که به نوبه خود مالک 10٪ از سهام شرکت TIM است. منابع نزدیک به این موضوع گفتند، که بر اساس این طرح، شرکت دولتی CDP کنترل شبکه ادغام شده را در اختیار خواهد گرفت که می تواند مخالفت ها را کاهش دهد زیرا TIM دیگر اکثریت را در اختیار نخواهد داشت.
منابع گفته اند که TIM ممکن است بعداً با درگیر کردن صندوق در برنامه های خود برای ادغام Open Fiber با KKR موافقت کند. KKR در حال حاضر 37.5 درصد از سهام شبکه TIM را در اختیار دارد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده − 15 =