کاهش‌40‌درصد‌‌ارزش‌سهام Instacart درسال‌2022

کاهش‌40‌درصد‌‌ارزش‌سهام Instacart درسال‌2022

آخرین بروز رسانی: 6 فروردین 1401توسط برچسب‌ها: , ,

24 مارس خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده که بر مبنای آن Instacart Inc (یک شرکت آمریکایی می باشد که خدماتی مانند برداشت و تحویل مواد غذایی را در کشوهای آمریکا و کانادا انجام می‌دهد. این شرکت این خدمات را از راه های وب سایت و اپلیکیشن موبایل عرضه می کرد. این خدمات به مشتریان این امکان را خواهد داد تا به خرده‌فروشان شرکت‌کننده خواربار سفارش داده و فروشندگان، خرید را برای آنها انجام و در درب منزل تحویل دهند.) در اواخر روز پنجشنبه ارزش سهام خود را تقریباً 40 درصد کاهش داد و به حدود 24 میلیارد دلار به دلیل تلاطم های اخیر بازار رسید، این اقدام غیرعادی نشان می دهد چگونه نوسانات بازارعمومی بر شرکت های خصوصی تأثیرمی گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.

ارزش سهام جدید کاهش قابل توجهی را نسبت به ماه مارس گذشته نشان می دهد، زمانی که همه گیری و گسترش ویروس کرونا شدت گرفته بود، خرید خوار و بار و تحویل در درب منزل بسیار رونق گرفت بنابراین ارزش سرمایه گذاری 265 میلیون دلاری شرکت خواربارفروشی مجازی از سوی سرمایه گذاران آن مانند اندرسن هوروویتز و سکویا کپیتال به بالاترین میزان خود حدود 39 میلیارد دلار رسید.
به گفته یک منبع آگاه که به دلیل محرمانه بودن این اطلاعات، نامش فاش نشد، آخرین ارزیابی توسط سرمایه گذاران شرکت صورت نگرفت، بلکه یک مطالعه ارزش بازار توسط یک شرکت جداگانه و مستقل انجام شد.
منبع فوق افزود: Instacart سرمایه گذاری خارجی خود را با سرمایه فعلی افزایش نداده است.
چندین شرکت دولتی در حوزه تحویل کالاهای مورد نیاز مردم، از جمله DoorDash Inc (DASH.N)، شاهد سقوط سهام خود در سه ماه گذشته می باشد که منجر به افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد آینده رشد آن شده است.

سخنگوی اینستاکارت گفت: «ما از آشفتگی بازار که بر شرکت‌های فناوری پیشرو چه دولتی و چه خصوصی تأثیر گذاشته ایمن نیستیم.
این شرکت گفت که سیاست های ایالات متحده در زمینه ارائه جوایز و سهام های بیشتر با قیمت های پایین تر برای کارمندان به منظور حفظ ارزش سهام در خصوص جذب و حفظ آن در بازار رقابتی سرمایه شده، می تواند بسیار کمک کننده باشد.
Instacart باید قوی تر عمل کند، زیرا غول خرده فروشی Walmart Inc (WMT.N) تحویل مواد غذایی خود را افزایش داد و DoorDash سهم بیشتری از بازار تحویل را به خود اختصاص داده است و اخیرا نیز تصمیم گرفت رقیب اروپایی Wolt را به قیمت 8 میلیارد دلار خریداری کند.»
اما این کاهش ارزش سهام اینستاکارت بر ارزش سهام DoorDash و Uber Technologies Inc (UBER.N) نیز تأثیر گذاشته است. DoorDash 23٪ کاهش یافته است و Uber نزدیک به 17٪ کاهش یافته است. رقیب کوچکتر Buyk درخواست حفاظت از ورشکستگی داد و Fridge No More فعالیت خود را تعطیل کرد.
تصمیم اینستاکارت برای کاهش ارزش سهام خود اولین بار توسط خبرگزاری بلومبرگ گزارش شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

14 + نه =