ناسا فضانوردان ماموریت اسپیس ایکس کرو-8 را معرفی کرد!

ناسا فضانوردان ماموریت اسپیس ایکس کرو-8 را معرفی کرد!

ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده چهار فضانورد ماموریت اسپیس ایکس کرو-8(SpaceX Crew-8) را برای ماموریت طولانی مدت ایستگاه فضایی بین المللی منصوب کرد.

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از وب سایت رسمی های ناسا؛ چهار فضانورد ماموریت بعدی آژانس انتخاب شدند. براساس این بیانیه متیو دومینیک فرمانده عملیات، مایکل بارت خلبان و متخصص ماموریت، ژانت اپس و الکساندر گربنکین متخصصان آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) اوایل سال آینده به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد. این چهار خدمه اوایل سال 2024 برای انجام تحقیقات علمی به خدمه اکسپدیشن 70 و 71 ایستگاه ISS ملحق می شوند.

سوابق فضانوردان کرو-8 :

دومینیک: او از سال 2017 به فضانوردان ناسا ملحق شد و این اولین ماموریت رسمی او محسوب می شود. متیو اهل شهر ویت ریج از ایالت کلرادو است. فرمانده کرو-8 مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه سن دیگو ایالت کالیفرنیا، کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی سیستم ها از دانشگاه کالیفرنیا و مقطع دکتری را در دانشکده نیروی دریایی در مونتری دریافت کرد. او یک دوره خلبانی را در پایگاه نیروی دریایی ایالت مریلند گذراند و سپس به عنوان خلبان آزمایشی در ماموریت های آزمایشی فرود و پرواز از ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی خدمت کرد.

مایکل بارت: ماموریت جدید، سومین ماموریت بارات به ایستگاه فضایی خواهد بود. او در سال 2009 به عنوان مهندس پرواز برای ماموریت های شن های 19 و 20 به ایستگاه ISS اعزام شد. او در مدت حضور خود دوبار پیاده روی فضایی را انجام داد. بارت در سال 2011 اولین بار با شاتل فضایی دیسکاوری با STS-133 به فضا سفر کرد. او در این ماموریت ماژول چند منظوره دائمی و چهارمین محموله تدارکاتی آژانس را به ایستگاه تحویل داد. ماموریت بارت حدود 212 روز طول کشید. مایکل بارت اهل ونکوور ایالت واشنگتن است . او لیسانس جانورشناسی را از دانشگاه ایالتی واشنگتن و لیسانس پزشکی را از دانشگاه نورث وسترن ایالت شیکاگو، پزشکی هوا-فضا را از دانشگاه ایالتی رایت در دیتون دریافت کرد. خلبان کرو-8 پس از گذشت 9 سال به عنوان جراح پرواز ناسا و پزشک پروژه منصوب شد. او از سال 2000 به تیم فضانوردان آژانس ملحق شد.

ژانت اپس: این اولین حضور اپس در فضا به حساب می آید. اپس اهل شهر سیراکیوز ایالت نیویورک است. او فارغ التحصیل لیسانس فیزیک از کالج LeMoyne نیویورک، کارشناسی ارشد رشته علوم و دکترای مهندسی هوا فضا از دانشگاه مریلند است. قبل از این که به آژانس ملحق شود در شرکت فورد موتور و آژانس اطلاعات مرکزی مشغول به کار بود. آژانس اپس را در سال 2009 به عنوان فضانورد انتخاب کرد. ژانت مدتی را در مرکز فضایی جانسون ناسا خدمت کرد . در مرکز هیوستون هم مدتی به عنوان مدیر پروژه Boeing Starliner-1 فعالیت کرد.

گربنکین: او فارغ التحصیل رشته مهندسی، تعمیر و نگهداری سیستم‌های ناوبری هواپیما از مدرسه عالی هوانوردی ایرکوتسک روسیه است. فضانورد روسی فارغ التحصیل لیسانس از دانشگاه انفورماتیک مسکو در رشته ارتباطات رادیویی و صدا وسیماست. این اولین ماموریت فضایی گربنکین محسوب می شود.

کرو-8 هشتمین ماموریت ناسا تحت برنامه خدمه تجاری است. این برنامه با همکاری صنعت هوانوردی ایالات متحده قرار است شکل جدیدی از حمل ونقل های هوایی، مطمئن و مقرون به صرفه را به نمایش بگذارد. انسان ها حدود 22 سال به طور مداوم در ایستگاه فضایی به مطالعات علمی پرداختند. در طول این مدت، حدود 244 نفر از 19 کشور جهان تجربه حضور در محیط میکرو گرانش ایسشتگاه بین المللی را داشته اند و حدود 3000 تحقیقات علمی و آموزشی را انجام داده اند.

ایستگاه ISS یک بستر مهم برای درک و غلبه بر چالش های ماموریت های طولانی مدت ناسا به حساب می آید و می تواند فرصت های جدید برای صنعت تجاری هوانوردی در مدارهای پایین زمین ایجاد کند. هدف ناسا از اجرای ماموریت های تجاری، مشارکت شرکت های دیگر در ارائه خدمات حمل و نقل فضایی است تا بتواند از این طریق در بودجه سالانه صرفه جویی کند و آن را به ماموریت های مهمی مانند ماه و مریخ اختصاص دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هفت + 3 =