پیشنهاد روسیه به گروه بریکس برای همکاری در ساخت ایستگاه فضایی

پیشنهاد روسیه به گروه بریکس برای همکاری در ساخت ایستگاه فضایی

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

روسیه به گروه بریکس پیشنهاد داد برای خود یک ماژول اختصاصی در ایستگاه فضایی جدید بسازند.

ایستگاه فضایی روسیه

طبق گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از اینترفاکس؛ رئیس آژانس فضایی روسیه به شرکای خود در گروه بریکس (BRICS) پیشنهاد داد ماژول اختصاصی خود را در ایستگاه فضایی ROS بسازند. گروه BRICS از پنج اقتصاد نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل می شود.

نشست امسال گروه بریکس امسال در شهر هرناموس کشور آفریقای جنوبی برگزار شد. محوریت اصلی این جلسه، همکاری های فضایی بین سران این قدرت ها بود. طبق گزارش های منتشر شده آژانس فضایی ROS اولین ماژول ایستگاه مداری را تا سال 2027 به فضا پرتاب خواهد کرد. پیش بینی می شود مراحل ساخت این ایستگاه تا سال 2032 به پایان برسد. ناسا قصد دارد ایستگاه مداری فعلی را تا سال ۲۰۳1 از مدار خارج کند.

اما چرا روسیه تصمیم گرفت ایستگاه مداری جداگانه ای برای خود بسازد؟! از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، واشنگتن و مسکو سطح روابط خود را به پایین ترین سطح از زمان جنگ سرد رساندند. این همکاری با از رده خارج شدن ایستگاه ISS در چند سال آینده به پایان خود خواهد رسید. بنابراین، مسکو زمان کمی برای ساخت یک ایستگاه مداری دارد.

یوری بوریسوف، مدیر کل روسکوسموس روسیه در حاشیه این نشست گفت: “من می خواهم از شرکای BRICS دعوت کنم تا یک ماژول کامل برای خود در ایستگاه ROS بسازند. این کار به کشورهای BRICS اجازه می دهد تا از امکانات مدار پایین زمین برای اجرای برنامه های فضایی ملی خود استفاده کنند.”

Roskosmos در آگوست سال گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد در دو مرحله یک ایستگاه مداری جدیدی با ظرفیت 4 فضانورد، شش ماژول و یک سکوی خدماتی بسازد. اما، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و زمان ساخت آن منتشر نکرد. طبق گفته بوریسوف در سپتامبر سال گذشته، این ایستگاه مداری به دور زمین می چرخد و به دانشمندان روسیه یک دید بهتری از نمای بالای زمین می دهد. آنها می توانند اطلاعات جدیدی در مورد تشعشعات کیهانی جمع آوری کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

8 + نه =