مونتاژ هواپیمای مافوق صوت X 59 ناسا به پایان رسید

مونتاژ هواپیمای مافوق صوت X 59 ناسا به پایان رسید

مونتاژ هواپیمای مافوق صوت بی صدای X59 ناسا با نصب موتور جت بر روی آن، به پایان خود نزدیک می شود. این موتور انرژی لازم این هواپیمای مافوق صوت را تامین می کند.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، اوایل این ماه کارخانه لاکهید مارتین Skunk Works در پالمدیل ایالت کالیفرنیا، موتور F414-GE-100 را بر روی هواپیمای X59 نصب کرد. این یک نقطه عطف بزرگ برای ناسا به حساب می آید زیرا، این مرحله یکی از مهم ترین مراحل مونتاژ X59 است.

موتور F414-GE-100 شرکت جنرال الکتریک هوانوردی دارای 13 فوت طول و 22000 پوند نیروی محرکه است. X59 با این موتور می تواند با سرعت 1.4 ماخ و در ارتفاعات حدود 55000 فوتی پرواز کند.

مونتاژ هواپیمای مافوق صوت بی صدا
ری کاستنر، رهبر بخش پیشرانه ناسا در مورد X59 گفت: «این موتور حاصل سال‌ها طراحی و برنامه‌ریزی تیم‌های مهندسی ناسا، لاکهید مارتین و جنرال الکتریک است. این تیم ترکیبی، چند ماه گذشته را صرف توسعه رویه‌های مهم این هواپیما کرده‌اند تا بتوانند امکان نصب آن را فراهم می‌کند.» تیم مونتاژ، هواپیما X59 را برای یک سری آزمایش‌های زمینی و در نهایت اولین پرواز در سال 2023 آماده خواهد کرد. بیشتر بخوانید

X59 ناسا بازیگر اصلی ماموریت Quesst این آژانس است. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده است که صدای صوتی را که هنگام پرواز با سرعت مافوق صوت ایجاد می شود، به یک صدای خیلی ضعیفی تبدیل می کند. ناسا از سال 2025 قرار است با X 59 بر فراز مناطق مختلف ایالات متحده پرواز کند. هدف X59 از این عملیات، ارائه داده های لازم برای پرواز تجاری مافوق صوت از روی زمین در آینده ای نزدیک و کاهش زیاد زمان پرواز اعلام شده است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یازده − هشت =