ناسا به دنبال 7 فناوری جدید فضایی آینده نگر

ناسا به دنبال 7 فناوری جدید فضایی آینده نگر

آخرین بروز رسانی: 14 اسفند 1400توسط برچسب‌ها: ,

اگر شما تحت تاثیر مریخ نوردها و هلیکوپترهای مریخی قرار گرفته اید پس منتظر بمانید تا‌ بفهمید در افق چه چیزهایی وجود دارد؟ ناسا جدیدا از طیف وسیعی از فناوری های جدیدی که می تواند در ماموریت های فضایی آینده از آن استفاده کند پرده برداشت. برای آشنایی با این فناوری های جدید با های فن تک همراه شوید.

این پروژه ها آخرین اعضای برنامه های پیشرفته و نوآورانه (NIAC) هستند که پتانسیل مطالعات اولیه را برای آنها فراهم می کند. این گروه جدید به مجموعه نو آوری هایی که قبلا بودند ملحق می شوند. اینجا جذاب ترین ایده ها را انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم.

تبدیل سیارک ها به فضاپیماهای غول پیکر

پروژه RAMA برای کاوش در منظومه شمسی روشی مقیاس پذیر را معرفی کرده است: تبدیل کل سیارک ها به فضاپیماهای خودمختار
این تیم قصد دارد از فرآیندهای رباتیک برای تبدیل عناصر سیارکی به عناصر برنامه ریزی شده استفاده کنند. ایده این است که هزینه پرتاب های زمینی را با تولید این فناوری در فضا کاهش دهند.
ربات تغییر شکل

Picture5 min

تغییر شکل معمولا در داستان علمی و تخیلی پیدا می شود. اما ناسا اعلام کرده که حاضر است شرط بندی کند که این روش می تواند در فضا کارساز باشد. این آژانس برای یک ربات آبی خاکی پرنده که به دستگاه های مختلف تبدیل می شود، بودجه مالی قرار داده است. این سیستم که Shapeshifter نام دارد از واحدهای کوچکتری تشکیل شده است که قابلیت تبدیل به توپ های رباتیک، شناگران اژدری و آرایه های پروازی را دارند. این طرح پیش بینی می کند که ماشین بتواند از صخره های ناهموار تیتان تا بستر های عمیق دریا حرکت کند.

سایه بان ستاره ای به اندازه زمین فوتبال در فضا

Picture4 min

ناسا احتمال دارد که ابزار مفیدی برای ستاره شناسان پیدا کرده باشد: سایه ای غول پیکر در فضا که تابش خیره کننده ستارگان را مسدود می کند.
ستاره ای 100 متری که با موقعیت و سرعت یک تلسکوپ متحرک هماهنگ شده و سایه ای بر روی ستاره مداخله گر انداخته بدون آنکه نور سیاراتش را مسدود کند.

Picture3 min

ناسا با لباس های موجود فعلی فضانوردان مشکلات زیادی دارد. محصول فعلی قدیمی، دست و پا گیر و برای ماموریت های آینده مناسب نیست. SmartSuit تلاشی برای ارتقای این لباس ها می باشد. این لباس فضایی دارای روباتیک نرم، پوست خود ترمیم شونده قابل کشش وحسگرهای یکپارچه هست که داده را جمع آوری و به کاربر نشان می دهد. این کیت به طور خاص برای ماموریت های انسانی به مریخ طراحی شده است.
یک پاک کننده آشغال فضایی به اندازه کاغذ

Picture2 min

زباله های فضایی در حال تبدیل شدن به یک خطر بزرگ است. تقریبا 100 میلیون قطعه زباله فرا زمینی وجود دارند که ضخامت آنها به حداقل 1 میلی متر می رسد. فضاپیما با چنان سرعتی در حال حرکت هستند که حتی لکه های کوچک رنگ هم می تواند باعث آسیب شود. The Brane Craft تلاشی کوچک برای تمیز کردن این زباله ها است. این دستگاه دور زباله های در حال گردش می پیچد و سپس آنها را به سمت جو زمین پایین می آورد تا بسوزند. ضخامت آن نصف موی انسان و شبیه یک ورق کاغذ است. سازندگان آن را با یک پاک کننده خودکار نقطه در فضا مقایسه می کند.

Picture1 min

اگر رویای ایلان ماسک برای استعمار سیاره سرخ به واقعیت تبدیل شود، او می خواهد هوای مریخ را قابل تنفس کند. ایوان ارمانوسکی استاد محقق در ایالت آریزونای آمریکا پیشنهادی دارد که می تواند کمک کند: یک ژنراتوراکسیژن قابل حمل.
این سیستم از فرآیندی به نام جذب نوسان حرارتی(TSSD) برای تولید اکسیژن از جو مریخ استفاده می کند. او ادعا می کند این روش 10 برابر روش فعلی کمتر انرژی مصرف می کند. این روش می تواند گامی به سوی تنفس انسان در مریخ باشد.

صنعتی شدن فضا با استخراج نوری

Picture8 min

آخرین پیشنهاد در این لیست شامل تکنیکی به نام استخراج نوری است. این پروژه از نور متمرکز خورشید برای تبدیل مواد سیارکی به پیشران موشک استفاده می کند. پس از آن سوخت فضای مقرون به صرفه و قابل دسترس فضاپیماها تامین می شود. ناسا معتقد است این سیستم در نهایت می تواند به صنعتی شدن فضا کمک کند. این دستگاه ها احتمالا هرگز نور فضا را نمی بینند اما تنها یکی از آنها می تواند کیهان را آنطور که می شناسیم تغییر دهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

دو × سه =