لحظات پرتاب ماهواره جاسوسی اسپیس ایکس را تماشا کنید

لحظات پرتاب ماهواره جاسوسی اسپیس ایکس را تماشا کنید

آخرین بروز رسانی: 29 فروردین 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

اسپیس ایکس در صبح روز یکشنبه مصادف با 17 آوریل با موفقیت یک ماهواره جاسوسی را برای اداره شناسایی ملی ایالات متحده (NRO) به فضا پرتاب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای لحظات پرتاب آن تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ماهواره NROL-85 از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا در ساعت 6:13 صبح به وقت محلی (9:13 صبح به وقت شرقی) به فضا پرتاب شد. ویدئوی مراحل اولیه پرتاب به صورت زنده در کانال YouTube SpaceX پخش شد. در حالی که اسپیس ایکس فیلمی از استقرار واقعی ماهواره را به اشتراک می گذارد، اما دچار تناقض هایی است. زیرا به دلیل اینکه ماهیت این ماموریت جاسوسی بنابراین پخش این فیلم باید بعد از استقرار کامل ماهواره صورت گرفته باشد.

با این حال، این فیلم شامل پرتاب موشک فالکون 9 بر فراز کالیفرنیا بود. علاوه برآن، شاهد جداسازی مرحله اول و روشن شدن موتور مرحله دوم بودیم که حدود دو دقیقه و نیم بعد از پرواز اتفاق افتاد.

حدود هشت دقیقه پس از پرتاب، تقویت‌کننده مرحله اول در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ از بدنه ماهواره جدا شد تا برای استفاده مجدد به عنوان تقویت کننده در ماموریت های دیگر را هموار کند.

این ماموریت صد و چهاردهمین بازیابی موفقیت‌آمیز تقویت‌کننده مرحله اول فالکون 9 و چهارمین پرتاب NRO با استفاده از موشک فالکون 9 اسپیس ایکس را رقم زد. این اولین باری بود که ماهواره NRO بر روی یک موشک دست دوم پرواز کرد. قبلا تقویت کننده فالکون 9 در ماموریت NROL-87 در فوریه سال 2022 استفاده شده بود.

در مورد پرتاب روز یکشنبه، سرهنگ چاد دیویس، مدیر دفتر پرتاب فضایی NRO، در بیانیه‌ای گفت: «همه پرتاب‌ها هیجان‌انگیز هستند، اما این پرتاب با اولین استفاده مجدد ما از یک تقویت‌کننده، منحصر بفرد بوده است. ما شاهد هستیم که چگونه NRO در هر ماموریتی که ما انجام می دهیم، نوآوری و انعطاف پذیری ایجاد می کند.»

دیویس افزود: «استفاده مجدد از تقویت‌کننده نشان می‌دهد که ما همچنان در حال عبور از مرزهای ممکن و در عین حال بدست آوردن جایگاه بالاتری هستیم. این کاردر هزینه های ما صرفه جویی کرده ونشان دهنده تعهد ما به استفاده مسئولانه از مالیات مردم است. این یک مثال عالی از این است که NRO چگونه در حال کار کردن به عنوان پیشرو درماموریت های فضایی است.

پرتاب روز یکشنبه چهاردهمین ماموریت مداری اسپیس ایکس در سال 2022 بود که شرکت مستقر در کالیفرنیا به احتمال زیاد رکورد خود را که در سال گذشته با 31 پرتاب به دست آورده بود، پشت سر خواهد گذاشت.

دیدگاه خود را بنویسید

3 × 3 =