تعویق اولین ماموریت گردشگری فضایی ناسا

تعویق اولین ماموریت گردشگری فضایی ناسا

سازمان فضایی ایالات متحده از تعویق اولین ماموریت گردشگری فضایی خود خبر داد. پرتاب اولین پرواز گردشگری فضایی ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) با دو روز تاخیر در روز جمعه 8 آوریل صورت خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر از دلایل این تاخیر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Axiom Space مستقر در تگزاس، که ماموریت Ax-1 را با مشارکت SpaceX سازماندهی می‌کند، دلیلی مبنی بر اینکه چرا این مأموریت به تعویق افتاده است، ارائه نکرد. شرکت هوافضای آمریکایی Axiom Space یک ماموریت برنامه ریزی شده توسط SpaceX Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی دارد که SpaceX به نمایندگی از Axiom Space انجام می دهد.

شرکت Axiom Space در پیامی تاریخ پرتاب جدید را نیز اعلام کرد و گفت: ” اواخر هفته گذشته، فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس به آشیانه خود در مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا رسید، جایی که از آن زمان با موشک فالکون 9 ادغام شده است. تیم فنی کارهای آماده سازی قبل از پرتاب را در روز سه شنبه 5 آوریل انجام خواهد داد. در آزمایش روز چهارشنبه نیز، یک تست از لباس جدید خدمه Ax-1 وآزمایش نهایی پرتاب موشک گرفته خواهد شد.”

وی افزود که تیم ماموریت در اواخر صبح روز جمعه مصادف با 8 آوریل، برای پرتاب و پس از آن اتصال به ایستگاه فضایی ISS در صبح روز شنبه آماده خواهند شد.
خدمه Ax-1 از چهار فرد تشکیل شده است که متشکل از: سرمایه گذار و نیکوکار کانادایی، مارک پاتی، کارآفرین آمریکایی لری کانر، و خلبان سابق نیروی هوایی اسرائیل ایتان استیبه، به همراه فرمانده ماموریت و فضانورد سابق ناسا، مایکل لوپزالگریا می باشند.

گزارش شده است به غیر از فضانورد سابق ناسا مایکل لوپز، سه فضانورد مبتدی حدود 55 میلیون دلار برای سفر 10 روزه خود به فضا پرداخته اند. البته مردم می توانند آنها را به صورت زنده و در کنار خدمه فعلی فضانوردان حرفه ای ایستگاه فضایی ببینند.

خدمه Ax-1، که همگی ماه ها آموزش های فشرده ای برای سفر به فضا گذرانده اند، تحقیقات علمی را روی ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهند داد و علاوه بر آن، به فعالیت های توسعه ای و تجاری نیز می پردازند.

ناسا از سال 2020 که شرکت اسپیس ایکس مستقر در کالیفرنیا مجوز انجام ماموریت های خدمه از خاک ایالات متحده را با استفاده از تجهیزات سخت افزار فضایی خود دریافت کرده است، امکان انجام ماموریت های گردشگری فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی را دارد. از آن زمان، ناسا اسپیس ایکس را برای انتقال فضانوردان حرفه ای به ایستگاه فضایی و انجام چهار ماموریت دیگر به کار گرفته بود.

بسته به میزان موفقیت Ax-1، ماموریت گردشگری ناسا می‌تواند اولین ماموریت پیش از انحلال ایستگاه فضایی در سال 2031 باشد. اگرچه معمولا یک ایستگاه فضایی دیگری جایگزین آن خواهد شد که میزبان فضانوردان آماتوری خواهد بود که از عهده هزینه‌های سفر فضایی بر می آیند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

10 + چهارده =