کهکشان راه شیری از نمای نزدیک

کهکشان راه شیری از نمای نزدیک

آخرین بروز رسانی: 7 دی 1400توسط برچسب‌ها: , ,

تصویر خیره کننده ای که توسط محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) و آژانس ملی علوم استرالیا، CSIRO ثبت شده است، یکی از نزدیک ترین همسایگان راه شیری را با جزئیات جدید نشان می دهد.

دکتر نیکولاس پینگل، نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید که این واضح ترین تصویری است که تا کنون از هیدروژن ساطع شده از ابر ماژلانی کوچک منتشر شده است.

Stunning Close Up

او گفت: «وضوح این تصویر بی سابقه است.» ما برای اولین بار می‌توانیم تمام سازه‌های کوچک مقیاس را ببینیم. این گام مهمی در درک نقش هیدروژن در تکامل کهکشان ها است.
به عنوان مثال، شما می توانید سوراخ هایی را در داخل گاز ببینید. این به ما نشان می دهد که هیدروژن با ابرنواخترها برهمکنش می کند.»
این مطالعه بر روی ابر ماژلانی کوچک – نزدیکترین کهکشان اقماری کهکشان راه شیری متمرکز شد.
این تیم از تلسکوپ رادیویی ASKAP CSIRO و نرم‌افزار پیشرفته برای ضبط و پردازش 100 ساعت داده استفاده کردند.
اکنون آنها امیدوارند که پروژه را یک گام فراتر ببرند.
دکتر پینگل گفت: “این تصویر خاص بخشی از یک نظرسنجی آزمایشی بود.”
در طول سال آینده، ما مشاهدات بیشتری را جمع‌آوری خواهیم کرد. در نهایت، ما می‌توانیم آنها را به هم وصل کنیم و یک موزاییک غول‌پیکر بسازیم که نشان می‌دهد این کهکشان چگونه به همسایگان نزدیکش متصل می‌شود.
این پروژه بخشی از بررسی ASKAP کهکشانی (GASKAP) است، که یکی از چندین پروژه اولویت‌دار است که با تلسکوپ رادیویی ASKAP انجام می‌شود. ASKAP یک تلسکوپ رادیویی است که در استرالیای غربی واقع شده است. این دستگاه دارای 36 آنتن بشقاب است که به عنوان یک تلسکوپ با هم کار می کنند و می توانند داده های خام بیشتری را با سرعتی سریعتر از کل ترافیک اینترنت استرالیا تولید کنند.
CSIRO واجاری یاماتجی را به عنوان مالکان سنتی سایت رصدخانه رادیویی-نجوم مورچیسون که ASKAP در آن واقع شده است، تصدیق می کند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نه + شش =