اولین تصاویر از گوشی گلکسی اس 25 اولترا منتشر شد

اولین تصاویر از گوشی گلکسی اس 25 اولترا منتشر شد

آخرین بروز رسانی: 26 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

سامسونگ کم کم خود را برای برگزاری رویداد آنپکد سری جدید گوشی های پرچم دار گلکسی S25 آماده می کند.

سازنده کره ای در ژانویه سال 2024 از سری جدید گوشی پرچم دار گلکسی S24 رونمایی کرد. از بین تمام مدل های موجود در این سری، مدل ممتاز گلکسی S24 Ultra از لحاظ قدرت و عملکرد نسبت به بقیه بالاتر است. عملکرد خوب نسخه اولترا به حدی خوب بود که توانست درآمد خالص سامسونگ را در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه تا حد زیادی افزایش دهد. به نظر نمی رسد سازنده گوشی های گلکسی قصد داشته باشد تولید مدل های اولترا را متوقف کند. طبق گزارش جدید Android Headlines، سامسونگ نام گلکسی اس 25 اولترا را در پایگاه داده IMEI به ثبت رساند. سامسونگ با این کار در حال آماده سازی عرضه گوشی های جدید در ماه های آینده است.

پایگاه داده IMEI یک فهرست جهانی از شناسه‌های منحصر به فردی است که به هر گوشی موبایل اختصاص داده می شود. این شناسه‌ها که به اختصار IMEI نامیده می‌شوند، 15 رقمی هستند و برای ردیابی و شناسایی گوشی‌های موبایل در شبکه‌های مخابراتی سراسر جهان استفاده می‌شوند. نام گلکسی اس ۲۵ اولترا با شماره مدل SM-S938U در این پایگاه داده وجود دارد. حرف “U” انتهای این شماره مربوط به کشور ایالات متحده است. با این شواهد می توان ادعا کرد که سامسونگ قصد دارد مدل اولترا اس25 را در بازار ایالات متحده عرضه کند.

هفته قبل یکی از افشاگران در پلتفرم ایکس با نام ” ساویر گالکس” با انتشار پستی اعلام کرد که نسخه اولترا بعدی به حافظه داخلی UFS 4.1 مجهز خواهد بود. این نوع حافظه نسبت به مدل های فعلی سرعت بیشتری دارند. سامسونگ در گوشی اس ۲۴ الترا از حافظه داخلی UFS 4.0 استفاده کرد. سرعت خواندن/نوشتن UFS 4.1 نسبت به مدل قبلی مقداری بیشتر است. افزایش سرعت به S25 Ultra کمک می کند تا سریع تر به داده های مورد نیاز برای اجرای برنامه های هوش مصنوعی دسترسی پیدا کند. البته سازنده کره ای با یک تیر دو نشان زد. علاوه بر سرعت دسترسی، عملکرد چند برنامه ای هم بهبود پیدا می کند. به عبارت دیگر؛ این ویژگی ها برای بهینه‌سازی صحنه برای برنامه‌های دوربین و ترجمه لحظه ای زبان به صورت لحظه‌ای ضروری است. علاوه بر این، به انرژی کمتری هم نیاز دارد.

او ادعا کرد مدل پایه گلکسی اس ۲۵ اولترا به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود. اما به احتمال زیاد مدل‌های ۵۱۲ و ۱ ترابایتی این گوشی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد. این اتفاق باعث می‌شود گلکسی اس ۲۵ اولترا بعد از گلکسی اس ۲۱ اولترا در سال ۲۰۲۱، اولین مدل اولترایی باشد که با حافظه رم 16 گیگابایتی وارد بازار می شود.

طبق شایعه های قبلی گلکسی اس ۲۵ اولترا در قاب پشتی خود یک سیستم دوربین چهارگانه خواهد داشت که شامل یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌ فوتو 50 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و یک لنز سوپر تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری می شود.

سامسونگ در ساخت آن از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده می کند که طبق گزارش‌ها برای دستیابی به سرعت کلاک بالاتر بازطراحی شده است. به احتمال زیاد رویداد آنپکد سری گلکسی S25 در ژانویه آینده برگزار خواهد شد. با این حال شرکت کره ای قبل از آن یک رویداد دیگری هم در راه دارد که مربوط به یک هفته قبل از برگزاری المپیک 2024 فرانسه است. در این رویداد تابستانی سامسونگ تصمیم گرفته از سری جدید گوشی های تاشو گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6، ساعت های سری گلکسی واچ 7 و گلکسی رینگ رونمایی کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار + هشت =