آیفون 16 پرو احتمالا به باتری بزرگتری مجهز خواهد بود

آیفون 16 پرو احتمالا به باتری بزرگتری مجهز خواهد بود

آخرین بروز رسانی: 20 خرداد 1403توسط برچسب‌ها: , ,

اپل احتمالا قصد دارد ظرفیت باتری آیفون16 پرو را افزایش دهد.

چند روز اخیر شایعه های جدیدی در مورد افزایش ظرفیت باتری گوشی آیفون 16 پرو منتشر شده است. اما سازنده گوشی های آیفون هنوز این خبر را تایید نکردند. منابع خبری مختلف و افشاگران اطلاعات عدد و ارقام های مختلفی در مورد میزان ظرفیت باتری نسخه ممتاز سری آیفون 16 منتشر کردند. اما معلوم نیست که کدامیکی از این اعداد واقعی است! اپل طبق یک رسم دیرینه چنین اطلاعاتی را تا زمان عرضه نهایی فاش نمی کند. بنابراین نمی توان 100% در مورد آن اظهار نظر کرد.

جدیدترین شایعی که در مورد ظرفیت باتری سری آیفون 16 منتشر شد مربوط به توییت کاربری به نام lipilipsi@ در پلتفرم ایکس می شود. او در توییت خود به دو اشاره کرد که یکی مربوط به ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو و دیگری مربوط به آیفون ۱۶ پرو مکس می شود. براساس توییت این کاربر؛ گوشی آیفون ۱۶ پرو به احتمال زیاد به یک باتری با ظرفیت ۳۵۷۷ میلی‌آمپر ساعتی و آیفون16 پرومکس به باتری با ظرفیت ۴۷۴۷ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود.

با این حساب آیفون ۱۶ پرو یک باتری ۳۵۷۷ میلی‌آمپر ساعتی دارد که نسبت به باتری ۳۲۷۴ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۵ پرو حدود ۹.۳ درصد افزایش ظرفیت را نشان می‌دهد. آیفون ۱۶ پرو مکس هم یک باتری ۴۷۴۷ میلی‌آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با باتری ۴۴۲۲ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۵ پرو مکس، ۷.۳ درصد ظرفیت آن افزایش یافته است. قبل از این وب‌سایت AppleInsider تصاویری از مادربرد آیفون ۱۴ پرو منتشر کرد و مدعی شد که این تصاویر مربوط به مادربرد آیفون ۱۵ پرو است. اما طبق بررسی‌ها، عکس اصلی توسط وب‌سایت iFixit برای نمایش مادربورد مدل ۲۰۲۲ منتشر شده بود فردی دیگر با فتوشاپ، علامت A17 را روی پردازنده اصلی تصویر اضافه کرده است.

افزایش ظرفیت باتری برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو با منطق جور در می آید. زیرا هر دو مدل ممتاز سری بعدی آیفون به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و انرژی بیشتری نیاز دارد. اگر بخواهیم با مدل های ممتاز نسل قبلی مقایسه کنیم: آیفون ۱۶ پرو به نمایشگر ۶.۳ اینچی OLED مجهز است که 2 اینچ نسبت به نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۵ پرو بزرگتر است. آیفون ۱۶ پرو مکس هم نمایشگر ۶.۹ اینچی خواهد داشت که نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس ۶.۷ اینچی بزرگتر خواهد بود. اندازه نمایشگر مدل‌های پایه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با نسل قبلی هیچ فرقی ندارد. بنابراین اندازه صفحه نمایش ها به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچ خواهد بود.

افزایش ظرفیت باتری می‌تواند انرژی مورد نیاز پردازنده A18 Bionic را هم تأمین کند. این پردازنده‌ی عصبی مسئولیت اجرای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را بعهده دارد که در اختیار کاربران آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قرار خواهد گرفت. اپل قرار است در رویداد WWDC 2024 امسال که در تاریخ 10 ژوئن برگزار می شود، از سری آیفون16 رونمایی کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − سیزده =