ویژگی کلیدی گلکسی اس 24 اولترا نسبت به وان پلاس 12؟!

تنها یک ویژگی کلیدی وجود دارد که به گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا برتری بیشتری نسبت به وان پلاس 12 می دهد.

وان پلاس12 نفوذ آب

نقطع ضعفی در گوشی پرچمدار جدید وان پلاس12 وجود دارد که شاید چندان دوست نداشته باشید! همانطور که در گزارش های قبلی اشاره کردیک گوشی پرچمدار جدید وان پلاس به یک صفحه نمایش 6.82 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 2K و نرخ بروز رسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 4500 نیت مجهز است. علاوه برآن، این دستگاه به همراه یکی از پیشرفته ترین پردازنده های کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه خواهد شد. حداکثر میزان حافظه رم آن به 24 گیگابایت از نوع LPDDR5X و حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی از نوع UFS 4.0 می رسد. علاوه براین، وجود یک دوربین اصلی 50 پیکسلی و ظرفیت بالای باتری 5400 میلی آمپر ساعتی آن از ویژگی های دیگری است که پرچمدار بعدی سامسونگ را به چالش می کشد.

مهم ترین ویژگی وان پلاس سری12 که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم، مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب بود. ورودی های لمسی آن حتی در هوای کاملا بارانی به راحتی کار می کند. علاوه براین، قابلیت بلستر IR آن به کاربر اجازه می دهد از آن به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کند. با وجود همه این ها، یک ویژگی کلیدی وجود دارد که به گلکسی اس24 اولترا سامسونگ برتری بیشتری نسبت به گوشی پرچمدار بعدی وان پلاس می دهد، میزان مقاومت در برابر آب!

وان پلاس12 گواهی ip65

در ابتدا، OnePlus فکر می کرد که گواهی حفاظت از آب انقدر مهم نیست که بخواهد بابت دریافت آن هزینه کند. به همین علت برای گوشی وان پلاس7 در سال 2019 درخواست گواهی نکرد اما، به جای آن یک تیزر تبلیغاتی به نمایش گذاشت که در آن گوشی وان پلاس7 را در یک سطل پر از آب غوطه ور کرده است. هزینه تبلیغ از نظر مدیران این شرکت بسیار ارزان تر از دریافت گواهینامه IP تمام می شد. اما با گذشت زمان سازنده چینی متوجه شد که گواهی IP یکی از ملاک هایی است که خریداران هنگام خرید به آن توجه می کنند. بنابراین، تصمیم گرفت هزینه آن را پرداخت کند. یکی از ویژگی هایی که وان پلاس در خصوص سری بعدی گوشی پرچمدار خود تبلیغ می کند، رتبه IP65 آن است. میزان مقاومت سری قبلی وان پلاس IP64 بود.

رتبه IP65 به این معناست که میزان مقاومت OnePlus12 در برابر نفوذ گرد و غبار عدد"6" است و علاوه براین، می تواند در برابر فشار آب در عمق های کم از همه طرف مقاومت کند. اما، نکته اصلی همینجاست! گلکسی اس 24 اولترا دارای گواهی IP68 است. پرچمدار بعدی سامسونگ می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب های شیرین کاملا غوطه ور شود. اما، میزان مقاومت وان پلاس12 به پای اس 24 نمی رسد. خریداران گوشی های هوشمند باید به این نکته توجه کنند که گوشی ها با وجود داشتن گواهینامه اگر براثر نفوذ آب دچار خرابی شوند، شرکت های سازنده هیچ خدمات پشتیبانی در این گونه موارد ارائه نمی دهند. بنابراین، هنگام استحمام یا رفتن به استخر تلفن همراه را با خود نبرید.

پرچمدار بعدی وان پلاس به یک درگاه شارژ USB 3.2 Gen 1 مجهز است. این گوشی نیز مانند سایر گروه پرچم داران با کابل مناسب سرعت انتقال اطلاعات تا 10 گیگابایت را فراهم می کند. در مجموع گوشی جدید چینی به همه امکاناتی که پرچم داران اندرویدی از جمله سامسونگ دارند، مجهز هستند. بنابراین، میزان نفوذ گرو غبار ملاک خوبی برای خرید تا نخریدن آن نخواهد بود.


چاپ