اپل واچ اولترا مدل 2026: نمایشگر بزرگتر، قیمت بالاتر

اپل قصد دارد از نمایشگرهای بزرگتری در اپل واچ های 2026 استفاده کند.

اپل واچ اولترا

شاید صحبت در مورد ویژگی های اپل واچ اولترا 2026 خیلی زود به نظر برسد اما، اپل همیشه یک گام جلوتر است. شرکت Apple دو سال آینده آیفون های سری 19 را روانه بازار می کند. آیفون 19 به احتمال زیاد با پردازنده های A21 Pro عرضه خواهند شد. پردازنده های نسل جدید توسط شرکت تایوانی TSMC با استفاده از گره 1.4 نانومتری تولید می شوند. گره فرآیند 1.4 نانومتری یک فناوری تولید جدید و پیشرفته است که می تواند منجر به بهبود عملکرد و کارایی چیپست شود. علاوه براین، می تواند به اپل کمک کند تا چیپست های کوچکتر و کم مصرف تری تولید کند.

وب سایت 9to5mac فاش کرد که اپل واچ اولترا 2026 اولین نمایشگر میکرو ال ای دی را خواهد داشت که جایگزین صفحه نمایش OLED می شود. در حال حاضر، اپل از نمایشگرهای OLED در اپل واچ ها استفاده می کند. اما، نمایشگرهای میکرو ال ای دی چه فرقی با نمایشگرهای فعلی دارند؟! نمایشگرهای micro-LED نازک‌تر و سبک‌تر از پنل‌های OLED فعلی هستند بنابراین، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به ساعت روشنایی بیشتری می دهد. بیشتر کارشناسان صنعت فناوری معتقد بودند Apple در ساعت های هوشمند مدل 2025 از نمایشگرهای نسل جدید استفاده خواهد کرد. اما میزان بهره وری پنل های میکرو صفحه نمایش LED به اندازه ای پایین بود که اپل را نگران می کرد. اپل بیشتر می ترسد که نتواند نرخ بهره وری صفحه نمایش های میکرو-ال ای دی را به یک حد قابل قبولی برساند. بهبود نزخ بهره وری برای سازنده آیفون اهمیت زیادی دارد زیرا می خواهد از این نمایشگرها در دستگاه های دیگر خود مانند گوشی های آیفون استفاده کند.

با این حال، اپل می خواهد مطمئن شود که بازده تولید میکرو LED قبل از استفاده در دستگاه های به اندازه کافی بالا باشد. بازده تولید به معنای درصد پنل های میکرو LED است که فاز کنترل کیفیت را پشت سر می گذارند. اگر بازده تولید میکرو LED پایین باشد، اپل مجبور می شود برای هر پنل قیمت بیشتری پرداخت کند. این کار می تواند منجر به افزایش قیمت دستگاه های اپل شود.

بنابراین، اپل تصمیم گرفت که صفحه نمایش های میکرو LED حداقل یک سال با تاخیر عرضه کند تا در این مدت بتواند بازده تولید را بهبود ببخشد. این تاخیر به اپل این امکان را می دهد تا هزینه تولید میکرو LED را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که می تواند از این فناوری در دستگاه های خود با قیمت مقرون به صرفه تری استفاده کند.

به احتمال زیاد، اپل در سال 2026 اندازه صفحه نمایش اپل واچ اولترا را نسبت به نمایشگرهای 1.91 اینچی که در هر دو نسخه 2022 و 2023 اپل واچ اولترا استفاده می شود به 2.12 اینچ افزایش دهد. بنابراین، اپل واچ اولترا 2026 اولین ساعت هوشمند اپل خواهد بود که به صفحه نمایش بزرگتر از 2 اینچی مجهز می شود.

در حال حاضر، اپل برای ساخت هر صفحه نمایش اپل واچ اولترا حدود 40 تا 48 دلار پرداخت می کند. با استفاده از فناوری میکرو LED، این هزینه به 120 دلار افزایش می یابد. بنابراین، شرکت کوپرتینویی باید برای ساخت هر پنل 72 تا 80 دلار بیشتر پرداخت کند. این شرکت می تواند یا از این هزینه چشم پوشی کند یا قیمت اپل اوچ اولترا خود را افزایش دهد. در نهایت، همه چیز به اپل بستگی دارد!


چاپ