ساعت پیکسل واچ 2 سرعت بالاتر و دوام باتری بیشتری خواهد داشت!

گوگل قصد دارد سرعت و دوام باتری ساعت هوشمند پیکسل واچ2 را با تراشه های اسنپدراگون W5 Gen 1 افزایش دهد.

گوگل پیکسل واچ2

طبق گزارش فون ارنا و به نقل از Android Authority؛ گوگل می خواهد از نسل جدید ساعت های پیکسل واچ در رویداد اکتبر 2023 همزمان با معرفی گوشی های پیکسل 8 و پیکسل8 پرو رونمایی کند. پیکسل واچ 2 با یک تراشه جدید عرضه خواهد شد. اوایل سال 2018 سامسونگ از تراشه های 9110 Exynos رونمایی کرد. ساعت های پیکسل واچ اولین ساعت های هوشمندی بودند که به تراشه سیلیکونی خاکستری اگزینوس مجهز شدند. اما، به نظر می رسد شرکت سازنده قصد دارد از تراشه جدیدی در نسل بعدی پیکسل واچ ها استفاده کند. گوگل می خواهد تراشه اسنپدراگون W5 نسل اول را جایگزین تراشه های اگزینوس کند.

تراشه های اگزینوس سامسونگ به یک جفت هسته Arm Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.15 گیگاهرتز مجهز است. اما، تراشه های اسنپدراگون دارای 4 هسته A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز و یک پردازنده های گرافیکی از نوع Adreno 702 هستند که نسبت به پردازنده های گرافیکی موجود در تراشه های اگزینوس عملکرد بهتری دارد. علاوه براین، تراشه های 9110 Exynos با استفاده از گره فرآیند 10 نانومتری توسط شرکت Samsung Foundry تولید می شود در حالی که، تراشه های اسنپدراگون نسل اول W5 با فرآیند 4 نانومتری تولید می شود. بنابراین، میزان بهره وری انرژی و عملکرد پردازنده تا حد زیادی در تراشه های جدید بهبود پیدا کرده است.

تراشه های کوالکام با ارائه حالت های Deep Sleep و Hibernation طول عمر باتری را تا میزان 50% درصد نسبت به پیکسل واچ قبلی بهبود می بخشد. پیکسل واچ 2 به یک باتری 306 میلی آمپر ساعتی مجهز است که ظرفیت آن نسبت به ظرفیت باتری 294 میلی آمپر ساعتی نسخه پایه پیکسل واچ حدود 4.1 درصد افزایش یافته است.

ساعت های نسل بعدی گوگل با استفاده از قابلیت باند فوق عریض یا به اصطلاح Ultra-Wideband (UWB) می توانند به دستگاه های هوشمند دیگر مانند گوشی، خودرو، تبلت یا دستگاه های IOT متصل شوند. این قابلیت می تواند در آینده برای ردیابی مکان دقیق یا پیدا کردن اشیاء گمشده کاربرد زیادی داشته باشد. ویژگی UWB ساعت هوشمند را تبدیل به کلید دیجتال برای قفل یا بازگشایی خودرو می کند. در حال حاضر، وسایل نقلیه شرکت های خودروسازی BMW، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای و فولکس واگن از این فناوری پشتیبانی می کنند.

ساعت پیکسل واچ2 دارای سیستم عامل Wear OS 4 است و احتمال دارد با نمایشگرهای بزرگ عرضه شود. صفحه نمایش آن دایره ای شکل از نوع OLED و در ابعاد 1.2 اینچی با وضوح 384 در 384 طراحی شده است. این ساعت به عنوان اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که نسخه بروزرسانی نرم افزاری جدید را دریافت خواهد کرد.


گوگل از دو نام مستعار برای گلکسی واچ 2 استفاده می کند: 1- Eos" نسخه ای است که روی شبکه LTE اجرا می شود و 2- "Aurora" است که به اتصال Wi-Fi اشاره دارد. علاوه براین، سه مدل از این دستگاه با نام های G4TSL, GC3G8, GD2WG به ثبت رسیده است.


چاپ