سونی دوربین عکاسی مخصوص افراد کم بینا ساخت!

سونی دوربین عکاسی مخصوص افراد کم بینا ساخت!

آخرین بروز رسانی: 23 اسفند 1401توسط برچسب‌ها: ,

سونی به تازگی از یک کیت دوربین جدید مخصوص افراد کم بینا با نام “ RNV DSC-HX99” رونمایی کرد.

 

براساس گزارش وب سایت theverge؛ سونی با ساخت یک کیت دوربین می خواهد به افراد کم بینا کمک کند تا از عکاسی لذت ببرند. سونی از لیزرهای نوری و نور فراصوت استفاده می کند تا دید بهتری را به بیماران آمبلیوپی(کم بینا) بدهد. لیزر کاربردهای گوناگونی در زندگی روزمره ما دارد: ما با کمک این فناوری اندازه گیری می کنیم، گربه های خانگی خود را سرگرم می کنیم و حالا با این پرتوها به افراد مبتلا به اختلالات بینایی کمک می کنیم. آن ها می توانند از طریق لنزهای جدید مناظر اطراف را با وضوح بیشتری ببینند و عکاسی کنند.

سونی این کیت را با همکاری شرکت ژاپنی QD برای دوربین های عکاسی RNV DSC-HX99 ساخت. کیت یک محفظه لیزر شبکیه اضافی روی دوربین DSC-HX99 قرار می دهد. به عبارت دیگر، مانند یک پروژکتور لیزری ضعیف برای شبکیه چشم عمل می کند تا کاربر تصاویر را با وضوح بیشتر ببیند. محصول جدید سونی می تواند برای افراد مبتلا به نزدیک بینی، دوربینی و آستیگمات مفید باشد.

این کیت مخصوص دوربین های سونی DSC-HX99 طراحی شده است. در واقع یک مدلی از دوربین سال 2018 با سنسور 18 مگاپیکسلی و لنز زوم معادل 24-720 میلی‌متر (بزرگ‌نمایی 30 برابر) به همراه یک پروژکتور لیزری Retissa Neoviewer شرکت QD است. پروژکتور لیزریQD ، از لیزر نیمه هادی RGB برای نمایش تصویری با وضوح معادل p 720 و عمق رنگ 8 بیت استفاده می کند. این تصاویر لیزری دارای میدان دید تقریبی 60 درجه افقی با نرخ تازه سازی 60 هرتز می باشد. باتری دوربین می تواند تا حدود چهار ساعت دوام بیاورد. تنها عیب آن، این است که به جای پورت USB-C از پورت Micro USB برای شارژ استفاده کرده است.

Sony keit 2قیمت کیت جدید چقدر است؟!

سونی دوربین DSC-HX99 را با قیمت 474.99 دلار عرضه می کند اما، با کیت جدید قیمت آن به 599.99 دلار می رسد. انجمن بینایی شرکت Sony به خریداران توصیه می کند قبل از خرید دوربین آن را آزمایش کنند. به نظر می رسد این دوربین برای انواع اختلالات بینایی مفید نباشد. شرکت قصد دارد کیت ها را از تابستان 2023 در ایالات متحده عرضه کند.
سخنگوی شرکت QD در مصاحبه خود با یک کانال یوتیوبی ادعا کرد دوربین های دیگر هم می توانند با کمک یک کابل HDMI از این کیت برخوردار شوند. اما بدنه کیت مطابق با دوربین شرکت SONY ساخته شد ولی، از نظر فنی فقط به همین دوربین محدود نمی شود.

Sony DSC-HX99 یک دوربین عکاسی با قابلیت فوکوس خودکار است که به شما امکان می‌دهد تا تصاویر و فیلم‌های با کیفیت تری را ثبت کنید. این دوربین قابلیت فوکوس 4D Focus و Optical SteadyShot Image Stabilization را نیز دارد. علاوه بر این، دوربین Sony DSC-HX99 با قابلیت اتصال Wi-Fi و NFC به شما اجازه می‌دهد تصاویر و فیلم‌های خود را به گوشی و تبلت منتقل کنید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

20 − ده =