شیائومی از عینک واقعیت افزوده بی سیم 2023 رونمایی کرد

شیائومی از عینک واقعیت افزوده بی سیم 2023 رونمایی کرد

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

شیائومی در جریان برگزاری نمایشگاه جهانی موبایل2023 بارسلونا، از جدیدترین عینک واقعیت افزوده بی سیم رونمایی کرد.

عینک جدید شیائومی با نام Xiaomi Wireless AR Smart Glass Discovery Edition، دو صفحه نمایش از نوع MicroLED دارد که هر کدام به صورت جداگانه در شیشه ها قرار گرفته‌اند . این نمایشگرها از وضوح FHD و روشنایی 1200 نیتی برخوردار است. در حالت عادی زمانی که مقدار PPD یا «پیکسل بر درجه» به 60 برسد، چشم انسان نمی تواند پیکسل ها را تشخیص دهد. طبق ادعای شرکت سازنده PPD این عینک برابر با 58 است که اختلاف زیادی با میزان آستانه ندارد. این عینک برای شناسایی محیط روبه‌روی کاربر به سه دوربین در نمای بیرونی مجهز است.

مشخصات عینک واقعیت افزوده/AR شیائومی

این عینک وزنی معادل 126 گرم دارد و برای برقرای اتصال بی سیم به ترمینال های توسعه یافته مجهز شده است.عینک از یک پردازنده Snapdragon XR2 Gen 1 استفاده می کند. پردازنده کمک می کند تا Xiaomi AR در کمتر از 3 ثانیه به گوشی هوشمند متصل شود. این محصول با ترکیب فناوری‌های اتصال، بلوتوث و وای فای می تواند کامل به صورت بی سیم کار کند. شرکت سازنده ادعا می کند مدت زمانی که عینک برای اتصال نیاز دارد، حدود 50 میلی ثانیه است.

xiaomi ar 1

شیائومی یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم هوشمند خانگی در جهان محسوب می شود. بنابراین، شرکت تصمیم گرفت برای بهبود تجربه کاربران از تکنولوژی AR در همه محصولات استفاده کند. علاوه بر این، کاربران از طریق عینک قادر هستند لوازم خانگی های هوشمند خانه را به راحتی کنترل کنند. به عنوان مثال، همانطور که در ویدئو مشاهده کردید کاربر با حرکت انگشتان توانست چراغ هوشمند اتاق را خاموش کند.

شیائومی Wireless AR Glass به کاربران امکان می‌دهد که صفحه نمایش را از نمایشگر تلویزیون خانگی به نمایشگر عینک منتقل کنند. عینک AR جدید حتی از لحاظ نرم افزاری نیز با مدل های دیگر تفاوت دارد. کاربران می توانند با کمک اپلیکیشن هایی، میز کار مجازی بسازند و با پنجره های مختلف تعامل داشته باشند.

از قابلیت های جذاب دیگر آن، امکان تغییر رنگ شیشه هاست. نوع لنزهای به کار رفته در شیشه باعث می شود شما بتوانید به راحتی با فشار دادن یک دکمه، لنزها را سیاه کنید. البته این لنزها در حالت عادی شفاف هستند. قیمت عرضه این عینک های واقعیت افزوده هنوز مشخص نیست.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × سه =