بندهای قدیمی اپل واچ برای اپل واچ اولترا نیز قابل استفاده هستند؟

اپل در حال حاضر یک مدل اپل واچ مخصوص افراد علاقه مند به ماجراجویی و ورزش های سنگین طراحی کرده است که Apple Watch Ultra نام دارد.

تصویر اپل واچ اولترا
طبق گزارش های فن تک، این پوشیدنی جدید از لحاظ اندازه بزرگ‌تر، بادوام‌تر و مقاوم‌تر از هر مدلی می باشد که اپل در گذشته عرضه کرده است. در بسته بندی این ساعت، تعدادی بند جدید و مقاوم نیز عرضه می شود تا با طراحی ماجراجویانه آن مطابقت داشته باشد.
با این حال، اندازه 49 میلی‌متری آن یک سؤال در ذهن ایجاد می کند: آیا بندهای اپل واچ موجود قدیمی با اپل واچ اولترا سازگار هستند؟
خوشبختانه، پاسخ این سوال "بله" است. تمام بندهای ساخته شده برای مدل های قبلی اپل واچ 42 میلی متری، 44 میلی متری و 45 میلی متری با اپل واچ اولترا 49 میلی متری مطابقت دارند. با این حال، اگر اپل واچ اولترا را به علت اهداف خاصی که طراحی شده انتخاب می‌کنید، پاسخ کمی پیچیده خواهد بود.


با وجود آن که بندهای قدیمی اپل واچ به درستی روی اپل واچ های بزرگتر نصب می شوند، اما ممکن است از لحاظ ظاهری کاملا منطبق به نظر نرسند. اپل واچ اولترا از لحاظ اندازه نسبت به محصولات قبلی یک جهش بزرگی کرده است. بسیاری از بندهای ساعت های قدیمی تر احتمالاً در برابر اندازه ساعت جدید، کوچک تر و نامناسب به نظر می رسند.

سازگاری بندهای قدیمی اپل واچ با هم

بندهای اپل واچ سری 0 تا سری 8
اپل تلاش کرد تا بند‌های مدل های اپل واچ با هم سازگار باشند. یک بند ساعت اپل واچ اصلی سال 2014 همچنان می تواند در اپل واچ سری 8 سال 2022 و حتی اپل واچ اولترا نیز استفاده شود.

بندهای اپل واچ همیشه فقط در دو سایز استاندارد عرضه می شوند: کوچک و بزرگ. بندهای کوچک برای مدل‌های اپل واچ 38، 40 و 41 میلی‌متری مناسب هستند، در حالی که بندهای بزرگ‌تر مناسب مدل‌های 42، 44 میلی‌متری و 45 میلی‌متری به‌علاوه اپل واچ Ultra 49 میلی‌متری خواهند بود.
در چند سال ابتدایی، اپل واچ تنها در دو سایز عرضه شد: 38 میلی متر و 42 میلی متر. با این حال، در سال 2018 اپل، اپل واچ سری 4 را در اندازه های بزرگتر 40 میلی متری و 44 میلی متری منتشر کرد، که باعث شد بسیاری از افراد این ترس را داشته باشند که اگر ساعت خود را بخواهند به جدیدترین پوشیدنی اپل ارتقا دهند، مجبورند بندهای جدیدی خریداری کنند.

با این حال، اندازه صفحه نمایش مدل اپل واچ سری 4 نسبت به مدل قبلی خود 4 میلی متر افزایش یافت و بدنه اپل واچ نیز تنها 0.7 میلی متر در اپل واچ کوچکتر و 1.6 میلی متر در مدل های بزرگتر ارتقا یافت. با این وجود، فاصله پایه‌های بند در همه آن ها ثابت باقی ماند.

هنگامی که اپل در سال 2021 دوباره اندازه صفحه نمایش اپل واچ سری 7 را افزایش داد، عرض این پوشیدنی در حد خیلی کمی تغییر کرد. اپل واچ سری 7 ، 45 میلی متری در همان ابعاد 38 میلی متری مدل های سری 4 تا سری 6 است، در حالی که سری 7 کوچکتر 41 میلی متری تنها یک میلی متر رشد کرد. اپل واچ سری 8 امسال نیز ابعاد فیزیکی مدل قبلی خود را حفظ نمود.
با چنین تغییرات ناچیزی، نیازی به تولیدکنندگان شخص ثالثی نبود تا بندهای ساعت را دوباره تولید کنند. تفاوت عرض نسل اول اپل واچ تا سری 8 امسال 1.7 میلی متر در مدل 41 میلی متر و1.6 میلی متر برای نسخه بزرگتر 45 میلی متر است. البته، بندهای اصلی اپل واچ در اپل واچ سری 8 غیرعادی به نظر نمی رسند.

جلوه ظاهری اپل واچ

Apple Watch Ultra 
اپل واچ اولترا کاملا متفاوت است. دارای صفحه نمایش 49 میلی‌متری با عرض 44 میلی‌متر می باشد که 6 میلی‌متر نسبت به اپل واچ سری 8 افزایش یافته است.
علیرغم این افزایش، اپل به دقت پایه‌ها را طوری قرار داد که بندهای اپل واچ های قبلی بدون مشکل بر روی آن نصب شوند. با این حال، اپل واچ اولترا در مقایسه با مدل های قبلی بزرگ تر است. نه تنها پهن تر، بلکه 3.7 میلی متر ضخامت آن نیز بیشتر می باشد. یک بند استاندارد اپل واچ باعث می شود که Apple Watch Ultra برجسته تر و غیر عادی به نظر برسد.

دلیلی وجود دارد که اپل واچ اولترا با بندهای کاملا جدید و منحصر به فرد عرضه می شود. همانطور که از نام آنها پیداست، حلقه های آلپاین، تریل لوپ و اوشن بند برای ورزش های هیجان انگیز مانند کوه نوردی، پیاده روی و غواصی طراحی شده است. حتی به گونه‌ای طراحی شده است که روی لباس خیس هم بتوان از آن استفاده نمود.
اپل واچ اولترا ابزاری برای کسانی است که قصد انجام فعالیت های جدی و سخت در فضای باز را دارند. بنابراین نباید به یک بند استاندارد ضعیف اپل واچ قانع شوید. بندی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگی ماجراجویی و پرخطر باشد زیرا، پوشیدنی نامبر وان اپل برای این اهداف ساخته شده است.


چاپ