رونمایی هواوی از گوشی میت 60 پرو و گوشی تاشو میت X5!

رونمایی هواوی از گوشی میت 60 پرو و گوشی تاشو میت X5!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت هواوی از گوشی جدید پرچمدار میت60 پرو و گوشی تاشو میت X5 با پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد.

میت60 پرو

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ شرکت چینی هواوی به تازگی از پرچمدار جدید میت60 پرو و میت X5 با پشتیبانی از فناوری 5G و حداکثر حافظه ذخیره سازی 1 ترابایت رونمایی کرد.

سازنده چینی گوشی پرچمدار میت 60 پرو را توسعه داد تا بتواند از فناوری 5G پشتیبانی کند. در حال حاضر، طبق لیست VMALL هر دو گوشی جدید به این فناوری مجهز هستند. یکی از ویژگی های جالبی که در گوشی های هواوی جالب تر از همه به نظر می رسد، وجود تراشه Kirin 5G ساخت شرکت تراشه سازی SMIC چین است. این تراشه ها با گره های فرآیند 7 نانومتری تولید می شود. ایالات متحده به علت اجرای قوانین جدید صادراتی شرکت های تراشه سازی چینی را به شدت زیر نظر دارد تا از این طریق مانع از دستیابی آنها به تراشه های پیشرفته شود.

براساس برنامه ریزی های شرکت هواوی، میت60 پرو پلاس از تاریخ 9 اکتبر 2023 آماده عرضه در بازارهای جهانی است. البته خریداران می توانند از امروز پیش خرید مدل های جدید را از طریق وب سایت شرکت ثبت کنند. گوشی Mate 60 pro به کاربران امکان برقراری تماس ماهواره ای یا پیام اضطراری را در شرایطی که به اینترنت دسترسی ندارند، می دهد. علاوه براین، 16 گیگابایت رم و 512 تا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی نیز دارد.

هواوی میت 60 پرو

این شرکت در پرچمدارهای قبلی میت 50 سال 2022 و میت 60 سال 2023 از پردازنده های اسنپدارگون 8 نسل اول کوالکام استفاده کرد. با توجه به تحریم های ایالات متحده، هواوی تراشه کوالکام را با هدف پشتیبانی از شبکه های 5G توسعه داد. البته کاربران گوشی های میت 50 پرو و میت 60 می توانند با استفاده از یک کیت شخص ثالث از اینترنت 5G استفاده کنند. اما، به لطف پردازنده جدید Huawei در مدل های میت 60 پرو و میت 60 پلاس دیگر نیازی به این کیت ها نیست!

درست است که پردازنده Kirin 9000S جزء پیشرفته ترین تراشه هواوی به حساب می آید اما، نسبت به پردازنده های کارخانه های تراشه سازی TSMC و Samsung Foundry عقب تر است. شرکت SMIC برای تولید این تراشه از فرآیند 7 نانومتری استفاده کرده است در حالی که، شرکت تایوانی TSMC از فناوری 3 نامتری برای تولید تراشه A17 بایونیک مخصوص آیفون15 پرو و آیفون15 پرومکس استفاده می کند. بنابراین، تراشه A17 اپل نسبت به تراشه جدید Kirin ترانزیستورهای بیشتری دارد که در افزایش بهره وری و قدرت پردازنده نقش مهمی ایفا می کند.

به عنوان مثال: تراشه های A13 آیفون 11 که در سال 2019 عرضه شد توسط شرکت تایوانی و با استفاده از گره 7 نانومتری تولید شد. در تراشه A13 حدود 8.5 میلیارد ترانزیستور استفاده شد. تراشه سری آیفون 14 هم با گره فرآیندی 4 نانومتری و با حدود 16 میلیارد ترانزیستور ساخته شد.
طبق تصاویری که در پلتفرم رسانه چینی از تست سرعت دانلود میت 60 پرو منتشر شد، گوشی هواوی بالاترین سرعت دانلود را از بین گوشی های هم رده خود در اینترنت 5G ارائه می دهد. این می تواند یک پاسخ دندان شکن به تحریم های ایالات متحده باشد!

هواوی گوشی تاشو میت x5 را به صورت کتاب طراحی کرد. گوشی تاشو جدید در سه نسخه 12 گیگابایت رم / 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، 16 گیگابایت رم با 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 16 گیگابایت رم / 1 ترابایت به بازار عرضه خواهد شد. از ویژگی های دیگر آن می توان به صفحه نمایش خارجی 6.4 اینچی و صفحه نمایش داخلی 7.85 اینچی اشاره کرد. در بخش دوربین هم ترکیبی از یک دوربین 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 12 مگاپیکسلی به صورت آرایه در کنار هم چیده شده اند. دوربین سلفی جلو 8 مگاپیکسلی است و باتری 5060 میلی آمپر ساعتی است.

با عرضه گوشی جدید، دولت ایالات متحده کنجکاو است بداند با وجود منع شرکت های تراشه سازی به فروش تجهیزات پیشرفته تراشه سازی، شرکت هواوی چگونه توانست این تحریم ها را دور بزند! این تحریم ها حتی بخش نرم افزاری را هم تحت تاثیر خود قرار داد تا حدی که هواوی مجبور شد نرم افزار مخصوص خود را HarmonyOS جایگزین سرویس های اندرویدی گوگل کند. همگی گوشی میت 60 پرو، میت 60 پرو پلاس و میت ایکس 5 به صورت پیش فرض با HarmonyOS نسخه4، آخرین نسخه این سیستم عامل عرضه می شوند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

18 − 6 =