آیفون15 اولترا احتمالا جایگزین آیفون 15 پرومکس خواهد شد!

آیفون15 اولترا احتمالا جایگزین آیفون 15 پرومکس خواهد شد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

احتمالا اپل قصد دارد برای جبران کاهش تولید سری آیفون 15، مدل آیفون15 اولترا را با قیمت بالاتری به عنوان نسخه ممتازتر عرضه کند.

طبق گزارش فون ارنا؛ آیفون 15 اولترا احتمالا به دوربین زوم پریسکوپ گلکسی S23 اولترا مجهز می شود. ابتدای سال جاری شایعات زیادی در مورد جانشینی مدل آیفون 15 اولترا به جای آیفون 14 پرومکس مطرح شده بود. اما، رفته رفته این شایعات کمرنگ شد. اطلاعات جدیدی که از این شرکت به بیرون درز پیدا کرده است نشان می دهد که نسخه ممتاز این سری به عنوان آیفون15 اولترا عرضه خواهد شد.

اندرو اوهارا، افشاگر معروف مجله AppleInsider به تازگی گفت:”بالاترین مدل سری 15 به نام آیفون15 اولترا شناخته می شود.”. طبق اطلاعات قبلی منابع نزدیک به شرکت، Apple قصد دارد در سری های آینده تفاوت های زیادی از لحاظ سخت افزاری و طراحی بین مدل های ممتاز قائل شود. به همین علت، از نام Ultra برای مدل بالاتر از Pro استفاده خواهد کرد. تا قبل از این پیش بینی می شد آیفون15 اولترا به لنز پریسکوپ تله فوتو با زوم اپتیکال 5 الی 6 برابری مجهز شود. اما طبق گزارش اوهارا این مدل به زوم اپتیکال 10 برابری تجهیز می شود که بتواند با مدل سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا رقابت کند. بهترین دوربین گوشی های پرچمدار موجود در بازار معمولا در قابلیت های زوم یک استاندارد طلایی دارند.

معلوم نیست اپل می خواهد در مدل اولترا از لنز مخصوص با قابلیت زوم 10 برابری استفاده کند یا از برش حسگر برای زوم 10 برابری! البته این احتمال هم وجود دارد که از یک لنز زوم متغیر برای پشتیبانی از دو زوم مختلف استفاده کند.

ماه فوریه یک شایعه ای در فضای مجازی پخش شده بود که ادعا می کرد آیفون15 اولترا صفحه نمایش روشن تری از نسخه پرو خواهد داشت. به استثنای این مورد، بقیه امکانات دو مدل ممتاز سری 15 با هم یکسان است. iphone 15 Ultra به یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی مجهز است. بنابراین، صفحه نمایش بزرگتر به یک باتری بزرگتر برای تامین انرژی نیاز دارد. طبق آخرین توییت اوهارا، هر دو نسخه آیفون15 پرو و آیفون15 اولترا دارای یک قاب تیتانیومی، دکمه Action به جای دکمه های ولوم صدا و تراشه 3 نانومتری A17 هستند.
از لحاظ جلوه ظاهری نیز حاشیه های باریک تر و لنزهای دوربین جدیدتری خواهند داشت. در بخش حافظه نیز قرار است حافظه پایه به 256 گیگابایت افزایش یابد و مدل های بالاتر احتمال دارد 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشند.

از نظر قیمت، قیمت نهایی آیفون15 پرو احتمالا 100با دلار افزایش و مدل بالاتر آن با 200 دلار افزایش مواجه خواهد شد. این قیمت بالا می تواند باعث کاهش تقاضا در بازارهای جهانی شود. به همین دلیل، اپل حجم تولید خود را در سال آینده کاهش داده است. اما، از طرف دیگر ارائه یک محصول با نام جدید این سیگنال را به خریداران می فرستند که مدل ممتاز سری15 از مدل پرومکس سری قبلی نیز بالاتر است و ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × پنج =