خریداران سری آیفون15 دست نگه دارید!!!

خریداران سری آیفون15 دست نگه دارید!!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , ,

اگر قصد خرید یکی از گوشی های سری آیفون 15 را دارید، دست نگه دارید! تا سال 2024 چیزی نمانده است.

طبق گزارش فون ارنا؛ اپل کمتر از یک ماه دیگر محصولات سری آیفون15 را رونمایی خواهد کرد. همه در تب وتاب عرضه محصول جدید این شرکت کوپرتینویی هستند ولی یک کاربر ناشناس با حساب کاربری URedditor@ با انتشار یک پست در پلتفرم X گفت:”بعد از معرفی سری آیفون15 می توانید منتظر تبلیغات گسترده آن در بسیاری از نشریه ها و رسانه های اجتماعی باشید تا حدی که این حس را به مخاطب القا کند این شرکت انقلابی در ساخت گوشی های جهان انجام داده است. اما اگر منصفانه به سری جدید نگاه کنیم در مقایسه با آیفون های سری 2024 متوجه تفاوت های زیاد آن خواهیم شد.”

نسخه های غیر پرو سری آیفون15 امسال به امکاناتی مانند Dynamic Island و سنسورهای 48 مگاپیکسلی برای دوربین های 48 مگاپیکسلی مجهز می شوند. پردازنده A16 بایونیک که در مدل های ممتاز آیفون های سری 14 (آیفون14 پرومکس و آیفون14 پرو)شاهد آن بودیم، امسال فقط در مدل های غیر پرو استفاده شده اند.

به غیر از این، بدنه مدل آیفون15 پرو تیتانیومی است و در زیر کاپوت خود به یک تراشه 3 نانومتری A17 بایونیک مجهز می باشند. شرکت استیو جابز به نظر می رسد مقدار حافظه رم را در مدل پرو جدید از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش داده است البته، این مقدار بستگی به فضای ذخیره سازی گوشی دارد. برای اولین بار از زمان عرضه آیفون، مدل پرومکس به لنز پریسکوپ مجهز می شود که قابلیت زوم اپتیکال دوربین را از 3 برابر به 6 برابر افزایش می دهد.

میزان ظرفیت باتری در هر چهار مدل سری 15 افزایش یافته است و به یک پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده مجهز شده اند. این پورت جایگزین پورت لایتنینگ اختصاصی می شود که در سال 2012 به همراه آیفون5 عرضه شده بود. اپل از این پورت در چهار سری گوشی های آیفون استفاده کرد.

چرا باید منتظر عرضه آیفون های سری 16 بمانیم؟! مارک گورمن تحلیلگر معروف خبرگزاری بلومبرگ معتقد است که آیفون 16 اولترا تفاوت های زیادی با نسخه های پرو خواهد داشت. طبق ادعای URedditor@ اپل در حال حاضر مشغول آزمایش قابلیت های جدیدی در سری 16 است. براساس گزارش های قبلی، ویژگی هایی که از سری 16 می دانیم این است که نمایشگرهای مدل اولترا 6.9 اینچ و مدل پرو به اندازه 6.2 یا 6.3 اینچ افزایش خواهد یافت. این افزایش صفحه نمایش احتمال دارد به خاطر وجود لنز پریسکوپ باشد. بنابراین، سال آینده اپل از لنزهای پریسکوپ هم در نسخه پرو و هم در نسخه پرومکس/اولترا استفاده خواهد کرد. به علاوه، دکمه های ولوم حالت جامد که قرار بود در مدل آیفون 15 پرو استفاده شود را به خاطر می آورید؟! سری بعدی به آن مجهز خواهند بود.

شایعاتی هم در مورد تغییر نحوه چیدمان آرایه های دوبین های پشتی آیفون های سری بعدی مطرح است. برهمین اساس، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از چیدمان عمودی در دوربین پشتی استفاده می کند. بنابراین، با تمام این اوصاف بهتر است برای خرید آیفون های جدید خیلی عجله نکنید!

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

18 − 11 =