بدنه گلکسی اس 24 اولترا هم مانند آیفون15 پرو تیتانیومی است!

سامسونگ به نظر می رسد قصد دارد بدنه گوشی گلکسی اس 24 اولترا را مانند آیفون15 پرو تیتانیومی بسازد.

اس24 آیفون15 پرو

طبق گزارش فون ارنا؛ زمان زیادی از رونمایی نسل جدید گوشی های تاشو گلکسی Z Fold5 و Z Flip5 نگذشته است که زمزمه هایی در مورد گوشی نسل بعدی S24 به گوش می رسد. یکی از افشاگران روز قبل فاش کرد که این شرکت تصمیم دارد گوشی گلکسی اس24 پلاس را به یک صفحه نمایش بزرگتر نسبت به نسخه پایه مجهز کند. از طرف دیگر گوشی گلکسی اس 24 اولترا احتمال دارد با امکانات بیشتری نسبت به قبل ارائه شود.

افشاگر معروف Ice Universe ، از جمله کسانی است که اطلاعتش در مورد محصولات جدید رد خور ندارد. او در حساب کاربری توییتر خود تصویری از جدول تناوبی را با عنوان "22" منتشر کرد. مدت کوتاهی بعد از انتشار آن، یکی از دنبال کنندگان توانست منظور اصلی افشاکننده را از این تصویر به درستی حدس بزند. این کاربر در کامنت تصویر نوشت که قاب گلکسی اس24 اولترا از جنس تیتانیوم ساخته خواهد شد.

اس 24اولترا بدنه تیتانیومی

شرکت کره ای در گوشی های مشابه مدل 2023 از قاب آلومینیومی آرمور استفاده کرده بود. این ویژگی در کنار سایر ویژگی های اس 23 اولترا آن را به یکی از بهترین گوشی های سال 2023 تبدیل کرد.

جنس تیتانیوم چه تفاوتی با آلومینیوم دارد؟! جنس تیتانیوم دوام و مقاومت بیشتری نسبت به فلز آلومینیوم دارد و می تواند فشار بیشتری را تحمل کند. علاوه بر این، در برابر خوردگی مقاوم است و ظاهر زیباتری هم دارد. اما، از لحاظ قیمت تیتانیوم گران تر از آلومینیوم است و احتمال دارد سامسونگ آن را با قیمت بالاتری نسبت به اس 23 اولترا عرضه کند. گلکسی اس 23 اولترا در حال حاضر با قیمت 1200 دلار عرضه می شود.

طبق گزارش های اخیر اپل هم قصد دارد مدل های بعدی آیفون15 پرو و پرومکس را با بدنه تیتانیومی عرضه کند. به همین علت، قیمت آنها نسبت به قبل 200 دلار گران تر خواهد بود.
اپل در گوشی های آیفون14 پرومکس از بدنه فولادی ضد زنگ استفاده کرد. به همین علت، آیفون 14 پرومکس با وزن 240 گرم یکی از سنگین ترین گوشی های موجود در بازار به حساب می آید. اما، تیتانیوم نسبت به فولاد ضد زنگ از لحاظ وزنی سبک تر است. این جریان برای گوشی اس 24 اولترا درست برعکس خواهد بود. شرکت سازنده مدل قبلی را با وزن 234 گرم و بدنه آلومینیومی عرضه کرده بود. چگالی فلز تیتانیوم از آلومینیوم بیشتر است بنابراین، وزن نسخه ممتاز اس24 بیشتر خواهد شد.

البته هفته گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر این که سامسونگ قصد دارد گوشی های گلکسی اس 24 اولترا را در برخی از بازارها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 یا تراشه اگزینوس جدید عرضه کند. علاوه بر این مدل ممتاز احتمال دارد به صفحه نمایش 144 هرتزی مجهز شود. زمان عرضه نهایی آن با توجه به رویداد گوشی های تاشو که زودتر از زمان موعد برگزار شد احتمالا به جای فوریه در ژانویه سال 2024 رونمایی می شود.


چاپ