تصاویر جدیدی از آیفون15 پرو فاش شد!

تصاویر جدیدی از آیفون15 پرو فاش شد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: ,

تصاویر فاش شده از مدل آیفون 15 پرو، تغییرات جدیدی را در بخش دکمه های پاور و صدا نشان می دهد.

طبق گزارش فون ارنا؛ در بین بریدگی که قبلا دکمه “بی صدا” قرار داشت، یک بریدگی جدید به چشم می خورد که ظاهرا عمل خاصی به غیر از تنظیمات صدا انجام می دهد. به نظر می رسد کاربران با فشار دادن این دکمه می توانند یکی از این کارها را انجام دهند:

روشن/خاموش چراغ قوه
فعال/غیرفعال کردن حالت مزاحم نشوید
زنگ / بی صدا
چرخش قفل/باز کردن قفل
عکسبرداری از صفحه مانیتور
نمایش صفحه اصلی
نمایش قفل صفحه

البته این که کدام یکی از حالت های بالا اجرا شود بستگی به تنظیمات کاربر دارد. اگر اپل قصد دارد یک دکمه اکشن در اختیار کاربران خود بگذارد فقط می تواند در همین چند انتخاب محدود شود. امکانات دیگر آن بسیار شبیه به سیستم Back Tap اپل است که به کاربر امکان می دهد با دو یا سه بار ضربه زدن به پشت آیفون یک عمل انتخاب شده را اجرا کنند. علاوه بر این ویژگی، لنزهای دوربین و میکروفون بزرگتری در مدل جدید استفاده شده است.

این تصاویر از طریق حساب کاربری MacRumors در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است. طبق آن دکمه‌های پاور و ولوم پایین‌تر از محلی که در آیفون 14 پرو می بینید، تعبیه شده است. علاوه بر این، اپل امسال از یک بریدگی بزرگتر برای درگاه USB-C به جای پورت اختصاصی لایتنینگ استفاده خواهد کرد.

آیفون15 پرو

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، یک بریدگی برای دکمه ” action” قرار داده شده است که انتظار می رود همانطور که قبلاً اشاره کردیم جایگزین دکمه “Mute” شود. نکته جالبی که امسال شاهد آن هستیم، پس از سال ها تمایز در طراحی دو مدل پرو و غیر پرو فاصله میان آن ها در حال کم شدن است. اپل امسال در هر چهار مدل آیفون 15 از جزیره داینامیک و دوربین های 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. اما، همچنان تفاوت های دیگر در بخش سخت افزاری مانند ظرفیت باتری، نرخ تازه‌سازی نمایشگرها و پردازنده‌ همچنان پا برجا خواهد ماند.

به عنوان مثال، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از پردازنده Bionic A16 موجود در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده خواهد کرد. این تراشه توسط شرکت تایوانی TSMC با استفاده از گره فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. اما، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به پردازنده 3 نانومتری Bionic 17‌A مجهز خواهند شد. به لطف افزایش قیمت ویفرهای تراشه، انتظار می رود این دو مدل آیفون تنها گوشی های هوشمندی باشند که از چیپست 3 نانومتری در سال جاری استفاده می کنند. طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، اپل سپتامبر آینده از سری آیفون 15 رونمایی خواهد کرد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

3 + 3 =