استفاده آیفون 15 پرومکس از پنل و سنسور تصویر سری قبلی!

به نظر می رسد آیفون15 پرومکس از همان پنل OLED و سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی سری آیفون 14 استفاده خواهد کرد.

iphone15pro

طبق گزارش فون اریا، اپل تا سه ماه دیگر آیفون های سری 2023 را عرضه می کند. اما، تا آن زمان اطلاعات زیادی از منابع نزدیک به این شرکت فاش خواهد شد که فقط در حد یک شایعه نیست! آخرین توییتی که توسط افشاگر معروف Revegnus منتشر شد حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد از همان پنل های OLED m12 سامسونگ که در آیفون 14 پرومکس به کار رفت، در مدل بعدی آن نیز استفاده کند.

بنابراین تغییری خاصی را در قسمت پنل شاهد نخواهیم بود. اما این خبر می تواند برای مشتریان مدل های غیر پرو خبر خوبی باشد. این افشاگر علاوه بر این گفت که سنسور 48 مگاپیکسلی سونی803 IMX دوربین اصلی آیفون14 پرومکس در مدل مشابه نسل بعدی هم به کار خواهد رفت.

شایعاتی هم مطرح شد که Apple قصد دارد از همین سنسور در مدل های ممتاز آیفون15 استفاده کند. تنها تفاوت مدل های پایه با مدل های ممتاز آن ظاهرا به دوربین تله فوتو بر می گردد. Revengus معتقد است مدل های غیر پرو به دوربین های تله فوتو مجهز نیستند و آیفون 15 پرومکس تنها گوشی آیفونی خواهد بود که از لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال 5x-6x از 3x استفاده می کند. در بخش پردازنده نیز، دو مدل پرو و پرومکس سری15 از پردازنده A17 Bionic تولید شده با گره 3 نانومتری شرکت TSMC بهره می برند. مدل های پایه نیز به پردازنده A16 Bionic SoC با 16 میلیارد ترانزیستور مجهز می شوند. تراشه های A17 به احتمال زیاد دارای 18 تا 20 میلیارد ترانزیستور هستند.

در قسمت حافظه آیفون15 پرومکس با 8 گیگابایت رم LPDDR5 عرضه خواهد شد که نسبت به رم 6 گیگابایتی آیفون 14 پرومکس ارتقا یافته است. اپل در هر چهار مدل سری آیفون14 از رم 6 گیگابایتی و در مدل غیر پرو از حافظه های 4 LPDDR و در مدل های ممتاز از حافظه LPDDR5 که از نسخه قبلی سرعت بیشتری دارد، استفاده کرد.

بقیه ادعاهای این افشاگر با شایعه های قبلی در مورد بدنه تیتانیومی مدل های پرو و تغییر شکل جزیره داینامیک مطابقت دارد. شرکت کوپرتینویی امسال می خواهد برخلاف سال های قبل که قیمت گوشی های خود را ثابت نگه داشته بود، قیمت های خود را افزایش دهد.


چاپ