فعال شدن قابلیت تماس اضطراری در استرالیا و نیوزیلند

اپل قابلیت تماس اضطراری(SOS) را در استرالیا و نیوزیلند فعال کرد.

تماس اضطراری-آیفون14

طبق گزارش تک‌کرانچ؛ قابلیت تماس اضطراری مبتنی بر ماهواره امروز در دسترس کاربران استرالیایی و نیوزیلندی قرار می گیرد.
این شرکت در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد:"کاربران آیفون14 ساکن این کشورها در صورت قرار گیری در محل‌هایی که فاقد پوشش دهی Wi-Fi یا آنتن های BTS هستند، می توانند با استفاده از قابلیت SOS مکان خود را با خانواده یا دوستان خود به اشتراک بگذارند." شرکت کوپرتینویی اولین بار از ویژگی SOS در رویداد آیفون14 که سپتامبر گذشته برگزار شد، رونمایی کرد.

تماس ماهواره ای ابتدا فقط در دسترس کاربران ایالات متحده و کانادا قرار گرفت. بعد از آن، این تعداد به 12 کشور گسترش پیدا کرد و در حال حاضر به این لیست دو کشور دیگر هم اضافه شد. کاربران برای استفاده از این ویژگی باید ابتدا پنج بار پشت سرهم و بدون وقفه دکمه پاور را انتخاب کنند و سپس دکمه را نگه دارند و 000 را شماره گیری کنند. با انجام این مراحل، سرویس SOS فعال می شود. اگر مکان فعلی کاربر تحت پوشش سرویس های مخابراتی نباشد، سیستم او را برای اتصال به نزدیک ترین ماهواره راهنمایی می کند. سپس کاربر به ماهواره متصل می شود. در این مرحله باید به یک سری سئوالات کوتاه پاسخ دهد. در نهایت، سیستم مکان فعلی کاربر و اطلاعات جمع آوری شده را به مخاطبین مورد نظر او ارسال می کند.

البته کار به همین جا ختم نمی شود. سیستم به کاربران راهنمایی می کند تا گوشی آیفون را در جهت ماهواره برای ارسال پیام قرار دهند. این شرکت گفت به دلیل پهنای باند کم ارتباطات ماهواره ای، اپل پیام را 3 برابر فشرده می کند تا بتواند آن را سریع تر به مقصد ارسال کند.

تنظیمات آیفون 14

اگر برای پیاده‌روی به خارج از شبکه های ارتباطی رفته اید و می‌خواهید خانواده‌تان را از موقعیت مکانی فعلی خود مطلع کنید، می‌توانید آن مکان را از طریق برنامه Find My به اشتراک بگذارید. شما برای انجام این کار نیازی به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi ندارید. فقط کافی است، تب "من" را باز کنید و "ارسال موقعیت مکانی من" را در بخش "مکان من از طریق ماهواره" انتخاب نمایید.

استرالیایی‌ها به خوبی اهمیت ارتباط ماهواره ای را در مناطق روستایی و دورافتاده می‌دانند به‌ویژه زمانی که به خدمات اضطراری نیاز پیدا می کنند. میشل رولند، وزیر ارتباطات استرالیا، در بیانیه خود گفت: "توانایی برقراری ارتباط با قابیلت تماس اضطراری از طریق ماهواره، یک پشتیبان قوی برای حفظ ارتباط استرالیایی‌ها در مواقع خطرناک است. این امر به خدمات اورژانس کمک می کند تا سریع خود را به محل مورد نظر برسانند و به افراد آسیب دیده کمک کنند."

در حال حاضر فقط گوشی های آیفون 14 به قابلیت تماس اضطراری مجهز هستند اما شرکت های رقیب مانند سامسونگ، اوپو، ویوو و شیائومی نیز قرار است به زودی این ویژگی را در دستگاه های خود عرضه کنند.


چاپ