تایید خبر حذف دکمه های حالت جامد در آیفون 15 پرو!

تایید خبر حذف دکمه های حالت جامد در آیفون 15 پرو!

آخرین بروز رسانی: 16 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , ,

یکی از تامین کننده های اصلی اپل، خبر حذف دکمه های حالت جامد در آیفون 15 پرو را تایید کرد.

براساس گزارش جی.اس.ام ارنا؛ در هفته های اخیر بازار شایعات سری جدید آیفون 15 با انتشار خبر حذف دکمه های حالت جامد داغ شد. در این بین، تعدادی شایعه هم در مورد لغو پروژه و بازگشت دکمه های قبلی به دستگاه های نسل بعدی منتشر گردید.

امروز Cirrus Logic یکی از اعضای گروه زنجیره تامین اپل در نامه جدید خود به سهامداران این شرکت توضیحات کاملی در مورد این موضوع داده است. در این نامه آمده است: « از میان فرصت های HPMS که در نامه های قبلی به آن اشاره کردیم و قرار بود تا پاییز امسال معرفی شود. احتمالا با تاخیر بیشتری وارد بازار خواهد شد.»

کلمه HPMS مخفف “high-performance, mixed-signal” که در گزارش تامین کننده Cirrus Logic به آن اشاره شده است مربوط به درایورهای لمسی Taptic Engine اپل در آیفون می شود. اگر پروژه دکمه های حالت جامد طبق برنامه پیش رفته بود، گوشی های آیفون15 پرو با دو موتور ویبره اضافی Taptic به بازار عرضه می گردید. با استفاده از فناوری جدید کاربران هنگام تماس انگشت با آن می توانستند، حس کلیک کردن را تجربه می کردند.
Cirrus Logic در نامه قبلی خود خطاب به سهامداران گفت: « ما به تعامل خود با یک مشتری استراتژیک ادامه می دهیم و پیش بینی می کنیم تا سال آینده یک HPMS جدید، مخصوص گوشی‌های هوشمند وارد بازار کنیم.» با وجود آن که، در این نامه به صراحت نامی از اپل برده نشد اما، 78 درصد درآمد سال 2022 آن حاصل از فروش تجهیزات به اپل بود.

مینگ چی کو، یکی از تامین‌کنندگان قدیمی و تحلیگر معروف محصولات اپل در هفته های اخیر اعلام کرد:” این شرکت به علت مشکلات فنی حل نشده در گوشی های آیفون از دکمه های حالت جامد در آیفون15 پرو استفاده نخواهد کرد. “

کارشناسان معتقدند آیفون 15 پرو همچنان از همان دکمه قابل تنظیم Action اپل واچ اولترا استفاده خواهد کرد. جف پرو، یکی از تحلیلگران دیگر صنعت موبایل معتقد است اپل قصد دارد دکمه های حالت جامد را با آیفون 16 پرو وارد بازار کند.

دیدگاه خود را بنویسید

1 + شش =